کد خبر: 946229
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
گرانی مرغ مصرف جگروسنگدان
عرض اندام «دل، جگر و سنگدان» در سفره‌های مردم به دنبال گرانی مرغ این روز‌ها با گران شدن قیمت مواد پروتئینی، بسیاری از خانواده‌ها به سمت مواد دارای ارزش غذایی با قیمت پایین‌تر سوق پیدا می‌کنند.

همچنین با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ، خوردن دل، جگر و سنگدان مرغ میان مردم خواهان بیشتری پیدا کرده است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مصرف این مواد سلامتی افراد را با مشکل مواجه می‌کند یا خیر؟
در این خصوص محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری، محمدامین افرا  اظهار کرد: برخی از پرورش‌دهندگان مرغ به دلیل کاهش تلفات، به جوجه‌ها آنتی بیوتیک تزریق می‌کنند که تزریق آن، یک امر طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه باید نسبت به سالم بودن مرغ و محتویات درونی آن آگاهی لازم را پیدا کرد، افزود: لازم است حداقل دو تا سه هفته قبل از ذبح، آنتی بیوتیک به مرغ تزریق شود، اگر روزهای پایانی ذبح، تزریق صورت گیرد مواد مضر بیشتر در کلیه‌ها و جگر رسوب می‌کند که این امر عوارض سوء را برای بدن انسان به همراه دارد.
افرا در خصوص خواص محتویات درونی مرغ همچون دل، جگر و سنگدان مرغ، تصریح کرد: این مواد غذایی دارای چربی اشباع فوق‌العاده‌ای هستند، به این معنا که استفاده از دل، جگر و سنگدان مرغ برای تمامی گروه‌های سنی بلامانع بوده و تنها افرادی که در معرض خطر قلبی هستند نباید استفاده کنند.
وی ادامه داد: زیاده‌روی در مصرف دل، جگر و سنگدان مرغ عوارضی را برای انسان به همراه دارد.
محقق طب اسلامی در استان خاطرنشان کرد: دل، جگر و سنگدان مرغ سرشار از آهن، پروتئین،  ویتامین A، منبع غنی ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و مس است که در درمان کم خونی، تقویت حافظه،  خلق و خو، اعصاب و در درمان افسردگی نیز موثر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر