کد خبر: 946223
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
فریدون حسن
داستان خنده‌دار و فکاهی آخر است، قصه خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال، ماجرایی که مسئولان ورزش و حتی سیاستمداران دولت و مجلس‌نشین برای خودشان راه می‌اندازند و مدتی همه را سر کار می‌گذارند و دست‌آخر هیچ!
بله هیچ، با این حال ما به مثلاً تلاش‌ها و دست و پا زدن‌ها برای خصوصی شدن این دو تیم فقط می‌خندیم. می‌خندیم که مسئولان، راه به راه برای نهایی شدن این پروژه و برای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس تاریخ اعلام می‌کنند، آن هم توسط سازمانی یکی باید خودش را جمع و جور کند. سؤال اینجاست که سازمان خصوصی‌سازی با این همه عیب و ایرادی که طی ماه‌های اخیر از بطن آن درآمده، چگونه قرار است دو تیم بزرگ و پرهوادار پایتخت را خصوصی کند؟ اصلاً از این موضوع می‌گذریم. سؤال اصلی‌تر اینکه آیا واقعاً عزمی برای به سرانجام رساندن این پروژه مضحک و خنده‌دار وجود دارد یا اینکه فقط چند تاریخ و فرجه ردیف می‌شود و پس از آن همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود؟
خنده‌دار است که استقلال و پرسپولیس این روز‌ها با عجیب و غریب‌ترین مشکلات دست به گریبانند و هیچ‌کدامشان حل نمی‌شوند، آن وقت آقایان به راحتی برای خصوصی شدن آن‌ها تاریخ اعلام می‌کنند. اصلاً درست، هرچه شما می‌گویید درست. اعلام کرده‌اید که این دو تیم تا شهریورماه ۹۸ خصوصی می‌شوند، این هم درست، می‌خواهیم بپرسیم کدام عقل سلیمی با این مشکلات و معضلات حاضر به خرید این دو باشگاه بدهکار، پرحاشیه و صدالبته پرشاکی شکایت‌های فراوان می‌شود؟
جوک آخر سال است بحث خصوصی شدن سرخابی‌های پایتخت، جوکی که اینقدر تکرار شده که دیگر حتی خنده‌دار هم نیست. امروز استقلالی‌ها دربه‌در به دنبال زمین تمرین می‌گردند و پرسپولیسی‌ها هم دربه‌در به دنبال پول، آن وقت می‌توانند به این دل خوش کنند که به زودی (شهریور ۹۸) خصوصی می‌شوند، آن هم در حالی که قرار قبلی این بود که در همین ایام پایان سال پرتنش و اسفبارشان خصوصی شوند، یعنی تا پایان سال ۹۷!
جوک آخر سال است خصوصی شدن سرخابی‌ها، ولی تا کی و چقدر دروغ و لاپوشانی؟ حقیقت این است که هیچ عزمی برای این کار وجود ندارد. این یک خیمه‌شب‌بازی بزرگ و چندین ساله برای فعال نشان دادن آقایانی است که حتی در حل بدیهی‌ترین مشکلات مردم هم عاجزند. باید یکی پیدا شود و حداقل به بهارستان‌نشینان یادآوری کند که بی‌خیال پرسپولیس و استقلال، به فکر زندگی روزمره مردم و حل دغدغه‌های آن‌ها باشید و وارد این بازی خنده‌دار و این خیمه‌شب‌بازی بزرگ نشوید که نه وزارت ورزش توانایی چشم‌پوشی از عایدی این دو تیم را برای خودش با خصوصی‌سازی دارد و نه سازمان عریض و طویل خصوصی‌سازی با معضلات خود، شایستگی این مهم را دارد. سال ۹۷ به ماه پایانی رسیده و جوک پایان آن هم دیروز گفته شد؛ پرسپولیس و استقلال تا شهریورماه ۹۸ خصوصی می‌شوند. حالا مانده‌ایم که مثل سال‌های قبل به این جوک بخندیم یا اینکه گریه کنیم به حال ورزشی که صدای تک‌تک قهرمانان مدال‌آورش بابت نادیده گرفتن‌ها درآمده و حتی همین فوتبال عزیزدردانه‌اش با هزار و یک مشکل روبه‌رو است، اما همه از خصوصی شدن آن حرف می‌زنند.
راستی به فرض محال با وقوع چنین اتفاقی چه سرنوشتی در انتظار استقلال و پرسپولیس خواهد بود؟ به این هم توجه داشته باشید که خصوصی‌سازی بدون برنامه هیچ آورده‌ای نخواهد داشت، همانطور که قبلاً نداشته، پس لطفاً جوک پایان سالتان را عوض کنید تا شاید چند سال بتوانیم به آن بخندیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار