کد خبر: 946187
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
رئیس‌جمهور:
رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس هفت بار از کلیدواژه «دشمن و دشمنان» استفاده کرد و با تأکید بر اینکه ملت ایران در مسیر خودکفایی قرار گرفته است، تصریح کرد: هیچ کس نخواهد توانست جلوی این عظمت بزرگ را به خاطر برخی شرایط بگیرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور روز گذشته در مراسم بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس هفت بار از کلیدواژه «دشمن و دشمنان» استفاده کرد و با تأکید بر اینکه ملت ایران در مسیر خودکفایی قرار گرفته است، تصریح کرد: هیچ کس نخواهد توانست جلوی این عظمت بزرگ را به خاطر برخی شرایط بگیرد.

روحانی در این مراسم به توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در دی ماه سال ۹۶ توطئه‌ای را علیه ایران آغاز و خیال کردند امسال همه چیز تمام می‌شود و جمهوری اسلامی نمی‌تواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد. روحانی تأکید کرد: آن‌ها به اشتباه فکر می‌کردند که ما دستمان را بالا خواهیم برد و در نفت و گاز، کشاورزی و توسعه قادر به فعالیت نخواهیم بود، اما ملت ایران راه توسعه خود را ادامه داد.

روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود منتقدان را مورد خطاب قرار داد و گفت: این به دور از انصاف، مروت، وطن دوستی، عشق به انقلاب و اخلاق اسلامی است که کار‌های بزرگی را که انجام شده است نبینیم. او گفت: کسی نمی‌تواند این عظمت و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را به خاطر شرایطی همچون گرانی مقطعی برخی کالا‌ها که مردم را چند روزی در مضیقه قرار می‌دهد، زیر سؤال ببرد، البته روحانی کمبود‌ها و مشکلات را انکار نکرد و گفت: مشکلات و کمبود‌هایی وجود دارد و در زمان تحریم و جنگ اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، چراکه امریکا و مزدورانش در منطقه تلاش می‌کنند فشار بر ملت ایران را روزانه افزایش دهند. وی ادامه داد: زمانی که دشمن سنگی پرتاب می‌کند، ممکن است یک شیشه هم بشکند، اما نمی‌شود به خاطر شکستن شیشه زانوی غم بغل بگیریم.

رئیس‌جمهور در عین حال امروز را روز امتحان الهی توصیف کرد و گفت: همانطور که با وحدت و اتحاد در دوران دفاع مقدس مقاومت کردیم و پیروز شدیم، امروز نیز باید مقاومت کنیم و مأیوس نشویم. وی یادآور شد: شرایط سخت و زندگی کوپنی بود و مردم مشکلات زیادی داشتند، اما به رغم همه مسائل عقب‌نشینی نکردند و از امام راحل جدا نشدند و کشور را غریب و تنها نگذاشتند.

روحانی با اشاره به اینکه جنگ پیروزی و شکست دارد، افزود: ما هم بودیم و پیروز شدیم، امروز، روز جنگ اقتصادی است، ما در جنگ نظامی پشت هم بودیم و در شرایط جنگ اقتصادی امروز هم باید با هم و پشتیبان هم باشیم که اگر با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسائل جزئی بهانه‌گیری کنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کنیم. رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جنگ اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی است، افزود: در جنگ نظامی همه چیز آشکار است، اما در جنگ اقتصادی اینگونه نیست. اینکه چگونه نفت بفروشیم و نقل و انتقالات مالی انجام دهیم، عملیاتی اقتصادی است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات و اینکه مردم به رویکرد او رأی داده‌اند، اشاره کرد و گفت: نمی‌شود در ابتدا دعوا کنیم، در ادامه اختلاف داشته باشیم و برای انتخابات بعدی، کار را ادامه دهیم. وی تصریح کرد: وقتی مردم به دیدگاهی رأی دادند، همه باید از آن حمایت کنند. در انتخابات دو یا چند گروه با هم رقابت می‌کنند و وقتی یک گروه انتخاب شد، رقابت تمام می‌شود.

روحانی برای سخنان خود شاهد مثالی هم آورد و گفت: در مصوبات مجلس شورای اسلامی هم گاهی می‌بینیم، تنها با یک رأی اختلاف، یک موضوع تصویب و قانون می‌شود و زمانی که به قانون تبدیل شد نماینده مخالف هم باید آن را اجرا کند. رئیس‌جمهوری اظهار داشت: وقتی دولتی با رأی مردم انتخاب می‌شود، همه باید از آن حمایت کنند، همه باید باهم باشیم در غیر این صورت نه تنها در دوران جنگ بلکه در صلح هم موفق نخواهیم شد.
امنیت پایدار مدیون تلاش نیرو‌های مسلح است
رئیس‌جمهور گفت: امنیت پایدار، حاصل تلاش سپاه، ارتش و نیرو‌های امنیتی و انتظامی است که یادمان نرود برای امنیت کشور و ملت نیز کار‌های بزرگی صورت گرفته است و هنگامی متوجه امنیت می‌شویم که حادثه‌ای در نقطه‌ای از کشور رخ دهد. وی گفت: امروز شرایط کشور عادی نیست و ما تحت فشار دشمنان هستیم، اما اطمینان داریم اگر متحد بایستیم، در این جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهیم شد و دشمن وادار به عقب نشینی می‌شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با تشریح موفقیت‌های دولت به موفقیت‌های حوزه سیاسی اشاره کرد و گفت: مهرماه گذشته امریکایی‌ها دو ماه تلاش کردند تا برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت ۱۵ عضو سران را با خود هماهنگ کنند، اما در آن اجلاس که ترامپ خودش هم شرکت کرد، امریکا تنها ماند و ۱۴ کشور دیگر علیه امریکایی‌ها سخن گفتند. روحانی تصریح کرد: سخنان رئیس‌جمهوری امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ایران با خنده حاضران مواجه شد و آیا افتضاحی از این بدتر برای امریکا سراغ دارید؟ وی تأکید کرد: باید پیروزی‌ها و افتخارات بزرگ ایران از جمله به آب‌اندازی پیشرفته‌ترین زیردریایی فاتح با تلاش وزارت دفاع و ارتش و افتتاح مرحله سه ستاره خلیج فارس را برجسته کنیم و به خاطر مشکلات کوچک یقه مسئولان را نگیریم. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اگر همه با هم کار نمی‌کردیم و دست به دست هم نمی‌دادیم، موفق نمی‌شدیم، آنچه اتفاق افتاده و امروز شاهد آن هستیم، تنها موفقیت دولت، سپاه یا یک گروه خاص نیست بلکه موفقیت ملت است که باید به آن افتخار کنیم.

روحانی با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه ایران، گفت: امریکایی‌ها مدعی هستند تحریم‌ها علیه ملت ایران نیست در حالی که آن‌ها علیه سلامت و بهداشت مردم کار می‌کنند. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کاری که امروز در کشور انجام می‌شود، هم برای خودکفایی و هم در راستای سلامت مردم انجام می‌شود، گفت: جا دارد این موفقیت‌ها را به ملت بزرگ، صنعت نفت، سپاه پاسداران، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران تبریک بگوییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار