کد خبر: 946154
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبه ورزشکاران و ورزش دوستان استان در انعکاس مطلوب رویدادهای ورزشی منطقه گفت: هر چند علت برخی نقص‌ها در نحوه پوشش و انعکاس رویدادهای ورزشی استان، به روز نبودن تجهیزات، کمبودها و امکانات فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اعلام شده است، اما کمبود تجهیزات صدا و سیما باید رفع شود.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین بهره برداری از 140 پروژه فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی،  ضمن تشکر ویژه از نیروهای فنی صدا و سیما که همواره در پشت صحنه انجام وظیفه می‌کنند، افزود: همه عوامل صدا و سیما، دست به دست هم داده و با پخش برنامه‌های مختلف در داخل و برای خارج از کشور از جمله برنامه های برون مرزی برای جمهوری آذربایجان و قفقاز، نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کنند، از این رو باید از این گونه برنامه‌ها حمایت شود تا کیفیت آنها، روز به روز ارتقا یابد. 
  
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان که با صدها شبکه و هزاران سایت های اینترنتی علیه ایران تبلیغ می‌کنند، باید برنامه‌های فرهنگی ملی و بومی تقویت شود و با اغنای مخاطبان، به رجوع آنها برای تماشای برنامه‌های شبکه‌های خارجی، نیاز نباشد. 
  
استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن گفت: این شکوه حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن حاصل تلاش‌های صدا و سیماست. 
  
محمدرضا پورمحمدی افزود: حضرت امام خمینی ( ره ) فرموده‌اند که صدا و سیما ، رسانه ملی است و به حق همین رسانه ملی، بزرگ ترین نقش را در دفاع از کیان و آرمان های کشور داشته و دارد. 
  
وی همچنین با اشاره به اهمیت پوشش رسانه ای در استان های مرزی گفت: امروزه تهاجم و تلاقی فرهنگی، مبحث بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود؛ چرا که دیگر خبری از جنگ فیزیکی نیست، بلکه دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند با استفاده از توان و ظرفیت رسانه‌ها، انسجام اجتماعی، نهاد خانواده و اخلاقیات جامعه را تحت تاثیر قرار داده و در صدد براندازی نظام هستند ، پس در چنین شرایطی باید با قوای کامل با این هجمه، مقابله به مثل کرد. 
  
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی هم در این مراسم در خصوص روند جهشی توسعه در صنعت رسانه گفت: هم اکنون 66 شبکه در سازمان صدا و سیما فعال است که 13 شبکه برون مرزی، 20 شبکه ملی و بقیه استانی است
  
رضا علیدادی افزود: بخش اعظم تجهیزات فنی صدا و سیما از شرکت های داخلی و فناوری های بومی متناسب با شرایط تامین می شود و این مهم به نوبه خود صرفه جویی های ارزی و ریالی هنگفتی در برداشته است. 
  
وی با بیان این که هم اکنون 443 ایستگاه تلویزیونی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد : اگر الان تقاضای امکانات جدید وجود دارد نشانگر این است که مردم پوشش دیجیتال و شبکه‌های بیشتر را خواهان هستند. 
  
معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در ادامه به پوشش 96 درصدی سامانه پخش دیجیتال برنامه های تلویزیونی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این میزان پوشش ، یک درصد از میانگین کشوری بیشتر است. 
  
به گفته علیدادی، با این وجود به 130 ایستگاه دیگر نیاز است تا میزان پوشش برنامه‌های تلویزیونی دیجیتال در استان به 100 درصد برسد. 
  
وی مشکل کنونی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را در حوزه فنی، قدیمی بودن واحد سیار اعلام کرد و گفت: با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، تلاش می شود این مشکل با تامین یک دستگاه واحد سیار جدید مرتفع شود. 
  
در حاشیه این مراسم تفاهم نامه تامین واحد سیار تلویزیونی جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم امضا شد. 
  
این تفاهم نامه به امضای معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و استاندار آذربایجان‌شرقی رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر