کد خبر: 946141
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
معاون عمرانی استاندار تأکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‎ شرقی بر لزوم توجه به تامین زیرساخت‌های انرژی در سند تدبیر توسعه استان تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت ‎ ها فقط محدود به مقوله حمل و نقل نشود.
جواد رحمتی در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان که با موضوع بررسی هسته ‎ ها و پروژه ‎ های زیرساختی و زیربنایی دومین سند تدبیر توسعه استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: نبود زیرساخت ‎ های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می ‎ شود. 
  
وی با بیان اینکه اهمیت تامین انرژی کمتر از برقی کردن راه ‎ آهن نیست، افزود: برق، گاز و آب جزو مهمترین زیرساخت ‎ های ما است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که اگر انرژی نباشد توسعه ‎ ای نیز اتفاق نمی ‎ افتد. 
  
رحمتی با بیان اینکه کمبود برق را از سایر استان ‎ ها تامین می ‎ کنیم؛ گفت: در حال حاضر ما به برق نیاز داریم که منوط به احداث نیروگاه است و نیروگاه نیز نیاز به گاز دارد؛ در واقع اگر نتوانیم این زیرساخت ‎ های انرژی را تامین کنیم با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد. 
  
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان ‎ شرقی نیز در این جلسه توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد. 
  
سلطانی تصریح کرد: آذربایجان ‎ شرقی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی از نظر مزایای ترانزیتی ملی و منطقه‌ای قرار گرفته؛ اما تا کنون به نحو شایسته ‎ ای از این ظرفیت ‎ ها بهره ‎ برداری نشده است؛ به طوری که یکی از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان عدم اتصال شبکه ‎ های ریلی، آزادراهی و هوایی به سایر شبکه ‎ های درون ‎ شهری، بین استانی، ملی و بین ‎ المللی و عدم تثبیت موقعیت استان در مدیریت زنجیره تامین ملی و منطقه ‎ ای است. 
  
وی با اشاره به هسته کلیدی «توسعه زیرساخت ‎ های کالبدی» بخش زیربنایی و شهرسازی استان ابراز داشت: در این هسته سعی می‌شود تا با تکمیل زیرساخت ‎ های جاده ‎ ای و ریلی، ایجاد تاسیسات و خدمات لجستیکی چالش‌های پیش رو برطرف شود. 
  
سلطانی مهم‌ترین اهداف تعریف شده برای حوزه زیربنایی و شهرسازی سند تدبیر توسعه را افزایش سهم استان در ترانزیت کالایی به اروپا و آسیای میانه، تبدیل استان به هاب کالایی منطقه شمال غرب و ایجاد و توسعه زیرساخت ‎ های حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد. 
  
وي اذعان داشت: برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی، تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه و ایجاد و توسعه تاسیسات و خدمات لجستیکی در استان را در دستور کار داریم. 
  
اشراقی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه ‎ ریزی آذربایجان ‎ شرقی نیز در این جلسه به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر