کد خبر: 946132
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر 520 میلیارد ریال اعتبار بابت جبران خسارات کشاورزان اردبیلی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 520 میلیارد ریال اعتبار بابت جبران خسارات کشاورزان اردبیلی پرداخت شده و طبق برآورد به دست آمده 80 درصد این اعتبارات مربوط به بانک کشاورزی و مابقی به بخش‌ خسارت‌های کشاورزی تخصیص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به این که این امهال مهر ماه سال گذشته تا پایان امسال را شامل می‌شود گفت: در صورت تامین اعتبارات تسهیلات بالای 100 میلیون ریال را نیز پوشش می‌دهد که این موضوع هم‌اکنون مشخص نبوده ولی قطعا تا پایان سال به طور قطعی مشخص می‌شود.

عبدالعلی‌پور تصریح کرد: طبق برآورد به دست آمده امسال خسارات ناشی از حوادث به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که یک هزار و 185 میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی است و انتظار می‌رود با حل مشکلات بخش کشاورزی بتوانیم بخشی از خسارات وارد شده به کشاورزان را جبران کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه هر سال کشاورزان عمدتا به دلیل برودت هوا متحمل خسارات جبران‌ناپذیری می‌شوند که به همین منظور از کشاورزان انتظار داریم با بیمه کردن محصولات خود هزینه‌های خسارت‌های وارد  شده را از بیمه دریافت کنند که این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی همه‌جانبه است.

وی اظهار کرد: متاسفانه شکوفه دادن زودتر از موعد درختان، برودت هوا در اوایل فصل بهار و کاهش یک باره دمای هوا عمده دلیل واردن شدن این خسارات است که در این زمینه انتظار داریم برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای حل این مشکلات مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم خسارات کم‌تری را متحمل شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر