کد خبر: 946126
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل در سطح سه کشور قرار دارد و جزو 10 پارک آخر ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و مراحل رشد و تعالی آنها کم‌لطفی‌هایی را شاهد بودیم به طورری که در سال‌های اخیر بیشتر از این می‌توانستیم در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات و برند آنها موفق عمل کنیم.

وی ضرورت حمایت مادی و معنوی را از این شرکت‌های فناور و دانش بنیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب فرصتی بود تا ما تمامی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در معرض دید و محک مردم قرار دهیم تا راه جدید براساس پیشنهادات و نظر مردم گشوده شده و به سمت تعالی بیشتر سوق پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: برخی از شرکت‌های حاضر در پارک به مرحله تجاری‌سازی و یا مرحله نهایی فناوری و تولید محصول رسیده‌اند که ما با توجه به شرایطی که در پارک داریم سعی می‌کنیم تا از شرکت‌ها و محصولات آنها به نوعی حمایت کنیم.

ابراهیم‌پور ادامه داد: پارک‌ها از سال 69 در کشور فعالیت خود را آغاز کردند و در استان اردبیل بعد از سه دهه موفق شدیم از سال 93 پارک را را‌ه‌اندازی کنیم که از آن به عنوان محصول ناب انقلاب یاد می‌شود.

وی به استقرار شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده فناور در محل پارک اشاره کرد و گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 145 واحد و هسته فناور شکل گرفته‌اند به طوری که هم اکنون 8 شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: ما قصد داریم این 145 واحد فعال استان را در سال آینده دو برابر و برای سال 99 سه برابر افزایش دهیم که در همین واحدها زمینه اشتغال دو تا 20 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌آید.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه به هیچ وجه در این شرکت‌ها، واحدها و هسته‌های فناور محدود نمی‌شویم، تصریح کرد: با حمایت استاندار اردبیل و شهرک‌های صنعتی سعی در گسترش فعالیت شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی بخش خصوصی داریم و در همین راستا قرار است در 15 هکتار زمین و در سفر رئیس جمهور ساختمان پارک کلنگ‌زنی شود.

وی ضرورت نگاه صادرات‌محور را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان یادآور شد و تصریح کرد: 21 شرکت در این حوزه فعال هستند که در شمالغرب در تولید محصول و صادرات پیشقدم می‌باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: ما اخیرا رایزنی را با شرکت تولیدی نوشابه از گیاهان دارویی و همچنین تولید دستگاه‌های میوه خشک‌کنی شروع کردیم تا با حضور در استان اردبیل بتوانند با برند مشهورتر توان خود را عرضه کنند.

ابراهیم‌پور بیان کرد: حدود 46 واحد مستقر در پارک که محصولات آنها در حال تجاری‌سازی است خود زمینه‌ساز اشتغال و ارزآوری بیشتر خواهد بود که به یقین در سا‌ل‌های آینده با افزایش توانمندی آنها می‌توانیم صادرات را در این حوزه تقویت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر