کد خبر: 946120
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
همزمان با رهاشدگی بازار‌ها
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان که در اوج گرانی‌های اخیر خودرو، گوشت، مرغ، رب و حتی پوشک، ترجیح داده سکوت کند و با این سکوتش از همه حمایت کند، الا مصرف‌کننده و مردم، حالا قصد دارد با برگزاری همایشی میلیاردی، حسن ختامی داشته باشد برای سال پرکار خود!

به گزارش تسنیم، افزایش نرخ ارز از ابتدای تابستان ۹۷، بهانه خوبی برای افزایش قانونی و چند برابر غیرقانونی قیمت انواع کالا‌ها و خدمات شد؛ در این بین هم مردمی که روزانه و حتی ساعتی، شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت کالا‌ها از پوشک و رب گوجه‌فرنگی گرفته تا گوشت و مرغ بودند، منتظر اقدام فوری دولت در کنترل گرانی‌ها و برخورد با گرانفروشان بودند، اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به‌عنوان پیشانی دستگاه‌های دولتی در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نشان داد بیشتر از آنکه ناظر باشد نظاره‌گر است و تنها نام حمایت از حقوق مصرف‌کننده را یدک می‌کشد و بازار را به حال خود رها کرده است. روز‌هایی که قیمت گوشت و مرغ و برخی دیگر از کالا‌ها سر به فلک کشیده است و برخی واحد‌های تولیدی و اصناف، به‌ویژه متخلفان نیشخند را تحویل مردم و مسئولان می‌دهند و هرطور که می‌خواهند قیمت تعیین می‌کنند، سازمان حمایت در تدارک همایش ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است، همایشی که به نظر می‌رسد هزینه چند میلیاردی از جیب بیت‌المال خارج می‌کند تا چند برند خاص را به‌عنوان حامی و رعایت‌کننده حقوق مصرف‌کننده معرفی کنند.

سازمان حمایت و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به جای برگزاری همایش‌های تشریفاتی و غیرضروری، باید برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تلاش کنند؛ گرانی و گرانفروشی افسارگسیخته بیداد می‌کند، فریاد مردم به آسمان رسیده و ناکارآمدی مسئولان در حدی است که حتی نمی‌توانند برای تأمین و توزیع مناسب گوشت و مرغ که از اقلام کالای اساسی است، اقدام کنند.

مردم همچنان و هر لحظه امید دارند که مسئولان برای کاهش قیمت‌های نجومی کاری کنند و در این شرایط ویژه که تعبیر به جنگ اقتصادی می‌شود باید شاهد تلاش جهادی مسئولان باشیم، ولی خبر‌ها حاکیست سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تدارک همایش میلیاردی در ۹ اسفند با عنوان همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و متعاقباً انجمن ملی در تدارک همایش دیگری با عنوان رضایتمندی مشتری هستند. انتظار می‌رفت مسئولان دولتی سازمان حمایت و تشکل مردمی انجمن حمایت دغدغه مشترک مصرف‌کنندگان را داشته باشند و با مشارکت هم اقداماتی اساسی برای رفع یا کاهش دغدغه مصرف‌کنندکان انجام دهند، ولی ظاهراً برگزاری همایش برای آن‌ها مهم‌تر است که هر یک مستقلاً برای برگزاری آن رقابت می‌کنند.‌ای کاش به جای تشکیل جلسات مکرر برای برگزاری همایش‌های تشریفاتی، جلسات کاربردی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل می‌شد؛ وقتی برای مردم و مصرف‌کنندگان کاری نشده است، چرا همایش برگزار می‌شود؟ همایش چه بهره‌ای دارد که تلاش ویژه و چندماهه برای برگزاری آن می‌شود؟ اگر همایش برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است، نظر، رضایت و حمایت مصرف‌کنندگان چگونه حاصل شده است که خود مردم بی‌اطلاع هستند؟ دستگاه‌های نظارتی و قوه‌قضائیه چه نظارتی برای حمایت از حقوق مردم دارند؟ پشتوانه شهرستانی و استانی برای معرفی کردن فلان شرکت به عنوان «برند برتر» ملی چیست؟ چرا آن چای‌فروش آذربایجانی که براساس اعتقاد و مردم‌داری خود در کم‌ترین حجم هم حق‌الناس را رعایت می‌کند، نباید به عنوان «برند برتر» انتخاب شود؟ مردمی که قرار است به نام آن‌ها جشنواره برگزار کنید در کدام نظرسنجی شرکت و برند برتر را انتخاب کرده‌اند؟
آقایان مسئول در ظاهر حامی مصرف‌کننده، کمر مردم زیر‌بار گرانی و گرانفروشی و تخلفات روزافزون خم شده است، در این شرایط بحرانی به جای همایش‌های نمایشی به فکر کمک به مردم باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار