کد خبر: 946118
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
در فضای مجازی مطرح شده که در سال ۹۸ قیمت بلیت سینما افزایش پیدا می‌کند؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: سینما شاید جزو معدود مکان‌های مفرح فرهنگی باشد که مردم ارتباط نزدیک‌تری با این مکان فرهنگی و هنری برقرار می‌کنند. حالا خبر می‌رسد که قرار است بهای بلیت آن بالا برود؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش با رد این نکته که برخی نوشته‌اند قطعاً قیمت بلیت سینما‌ها در سال جدید افزایش پیدا می‌کند به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: این خواسته تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار است. مگرنه همه باید منتظر ابلاغ و دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم. هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ شده که بهای بلیت سینما‌ها برای سال آینده افزایش پیدا کند. 

وی افزود: سینمادار‌ها و صاحبان آثار و تهیه‌کنندگان پیشنهاد دادند به جهت افزایش بهای انرژی (آب، برق، تلفن و گاز) و دو تا دو و نیم برابر افزایش هزینه‌های تولید فیلم‌های سینمایی، شاهد افزایش بهای بلیت سینما‌ها باشیم. این صحبت در حد یک پیشنهاد است؛ اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد باید وزارت ارشاد مصوبه صادر کند و کانون پخش و انجمن سینماداران و پخش گردهم بیایند و درباره درصد افزایش بهای بلیت تصمیم بگیرند.

فرجی در پاسخ به این سوال که می‌گویند احتمالاً «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش و نیم»، «سرخپوست» و حتی «ماجرای نیمروز ۲/رد خون» جزو آثاری است که عید نوروز اکران شود، تأکید کرد: این‌ها همه گمانه‌زنی رسانه‌ای است. چرا که هنوز تکلیف سرگروه‌های سینمایی مشخص نیست. نمی‌دانیم آیا همانند سال ۹۷ این سرگروه‌ها باقی خواهند ماند یا آیین‌نامه کارگروه اکران برای سال جدید مشخص نشود نمی‌توانیم درباره اکران نوروزی تصمیم بگیریم. البته ناگفته نماند که در صورت روشن شدن تکلیف آیین‌نامه بایستی فیلم‌های شاخص و مدنظر اکران نوروزی، پروانه نمایش بگیرند تا قراردادشان در شورای صنفی نمایش بسته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره اکران یا برداشتن فیلمی از سینما‌ها فردا در شورای صنفی تصمیم‌گیری می‌شود به حداقل و حداکثر فروش‌ها توجه داریم که احتمالاً فیلم‌هایی برداشته و آثار سینمایی جدید به سینما‌ها می‌آیند.

انتهای پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار