کد خبر: 946066
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
معاون پژوهشی دانشگاه سمنان خبر داد
بر اساس جدیدترین رتبه بندی وب سایت دانشگاه‌های جهان در ژانویه ۲۰۱۹؛ دانشگاه سمنان توانست در رتبه بندی وبومتریکس جایگاه ۱۸۷۴ جهانی و جایگاه ۲۶ را در بین دانشگاه‌های سراسر کشور کسب کنند.

دکتر سیف الله سعدالدین معاون پژوهشی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: اخیراً وبومتریکس لیستی را منتشر کرده و در آن دانشگاه‌های ایران را از نظر حضور و فعالیت آموزشی و پژوهشی آنها در وب‌ سایت هایشان مورد بررسی قرار داده که دانشگاه سمنان رتبه 26 را در کشور کسب کرده است .

وی با بیان اینکه بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان در خاورمیانه رتبه 90 را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: رتبه دانشگاه سمنان نسبت به رتبه‌بندی قبلی در سال 2018 شش پله صعود داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه سمنان افزود: این رتبه‌‌بندی وسیع‌ترین رتبه‌بندی در جهان است که بر اساس آن هزاران دانشگاه و مؤسسه تحقيقاتي جهان بر مبناي چهار شاخص اصلي رتبه‌بندي می‌شوند.

دکتر سعدالدین ادامه داد: تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل، تعداد لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه، تعداد استنادات از نویسندگان برتر بر اساس منبع گوگل اسکولار و درنهایت تعداد مقالات کیفی دانشگاه از جمله شاخص های این رتبه‌بندی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار