کد خبر: 946031
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارش‌گفت‌وگوی مفصلی به شعر و زندگی علی‌محمد مؤدب به عنوان «یکی از شاعران مهم امروز ایران» پرداخته است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، در این مطلب با اشاره به اهمیت شعر در جامعه ایرانی و همه طبقات اجتماعی آمده است: «آیت‌الله [امام]خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی خود شاعر بود و غزل (شعر عاشقانه) می‌سرود. او از واژگانی همچون می‌و مستی و عشق در معنای استعاری کلمات بهره می‌گرفت... مؤدب نیز شاعری است که برای جمهوری اسلامی و پیش از آن برای انقلاب اسلامی شعر می‌سراید. او خود شاهد وقوع انقلاب در سال ۱۹۷۹ میلادی بود.
این روزنامه افزوده است: وقتی با مؤدب چشم در چشم می‌شوی، او کلمات را آرام و جویده ادا می‌کند و هنگام حرف زدن سرش را پایین می‌اندازد، اما وقتی اشعار خود را - با تأکیدی که بر ایرانیان تأثیر می‌گذارد- دکلمه می‌کند، مؤدب طوفان به پا می‌کند.
لوموند سپس با اشاره به «ادبیات متعهد ژان پل سارتر» از قول علی‌محمد مؤدب ذکر کرده است: منبع الهام من قرآن کریم است [و نه آثار سارتر].
این روزنامه فرانسوی سپس به سال‌های ابتدایی سرایش مؤدب پرداخته و نوشته است که او در ابتدا اشعار خود را در روزنامه‌های جام جم و قدس منتشر می‌کرد و در ادامه به سبک شعری این شاعر اشاره کرده است و می‌نویسد: اغلب اشعار او بدون قافیه است، بنابراین مودب شاعری است که به جریان مدرن شعر ایران تعلق دارد. این مطلب روز یک‌شنبه، دهم فوریه در صفحه ۸ این روزنامه و همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار