کد خبر: 945987
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
۴۰۰ گروه جهادی بسیج اساتید طلاب و روحانیون برای ارتقای روحیه انقلابی، جهادی و بینش و بصیرت سیاسی مطابق با انتظارات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.
میترا شهبازی
سرويس ايران جوان آنلاين:‌ بسیج اساتید طلاب و روحانیون که از همان سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، نه تنها طی هشت سال دفاع مقدس دوش تا دوش رزمنده‌ها در جبهه‌ها حضور یافتند و بیش از ۵ هزار روحانی شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، بلکه طی این ۴۰ سال هم در تمام عرصه‌ها در کنار مردم مناطق محروم و در معرض آسیب حضور یافتند و فعالیت‌های معنوی تا عملیاتی را بر عهده گرفتند. لازم به ذکر است که بیش از ۴۰۰ گروه جهادی بسیج اساتید طلاب و روحانیون در سراسر کشور فعالیت دارند که از نمونه فعالیت‌های آن‌ها می‌توان به بازسازی کامل یک روستای خسارت‌دیده از حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد. بر اساس گفته رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون تعداد کل بسیجیان طلبه در سراسر کشور به بیش از ۱۸۰ هزار بسیجی می‌رسد.

سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون از نخستین سازمان‌های بسیج کشور است که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور مستقیم حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد. این سازمان که اکنون بیش از ۱۸۰ هزار عضو فعال در سراسر کشور دارد، بیش از ۵ هزار روحانی شهید را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است. روحانی‌هایی که در آن تاریخ دوش تا دوش رزمنده‌ها در جبهه‌ها حضور یافتند و حالا هم هوشمندانه با شناسایی تهدید‌ها و سیاست‌های خصمانه دشمن علیه کشور در کنار دولتمردان به خدمت‌رسانی‌های خود ادامه می‌دهند. در این راستا رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور درخصوص رسالت بسیج اساتید طلاب و روحانیون در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: «بسیج اساتید طلاب و روحانیون برای ارتقای روحیه انقلابی، جهادی و بینش و بصیرت سیاسی مطابق با انتظارات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند. همچنین از دیگر وظایف این سازمان علاوه بر سازماندهی و توسعه بسیج اساتید طلاب و روحانیون و نخبگان حوزه‌های علمیه در مراکز سراسر کشور، شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌های پیش روی در حوزه‌های علمیه است.» حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده با اشاره به وظایف و اهمیت فعالیت اعضای این سازمان اضافه می‌کند: «در بین اقشار بیست‌و‌یک‌گانه بسیج می‌توان به جرئت گفت که تنها قشری که بیشترین تأثیرگذاری را در جامعه دارد و در همه عرصه‌ها همواره حضور یافته همین بسیج اساتید طلاب و روحانیون است.» وی ادامه می‌دهد: «بسیج طلاب در اصل نقش هدایت و امامت سایر اقشار بسیج را بر عهده دارد. یعنی اعضای سازمان ما ارائه خدمات فکری، معنوی و معرفتی به تمام سازمان‌های بسیج را بر عهده دارد.»

کمک‌رسانی هزار طلبه به مردم خسارت‌دیده

البته همانطور که گفته شد فعالیت‌های این سازمان تنها به هدایت کردن بسیجیان سازمان‌های دیگر منتهی نمی‌شود و ۴۰۰ گروه جهادی بسیج طلاب با حضور هزاران بسیجی طلبه در سراسر کشور در هر حادثه غیرمترقبه‌ای همچون سیل و زلزله حضور می‌یابند و به مردم خسارت‌دیده کمک می‌کنند. در این راستا می‌توان به روستای تپه عظیمه در استان کرمانشاه اشاره کرد که طی زلزله ۳/۷ ریشتری آبان سال ۹۶ تخریب شد و به دست طلبه‌های بسیجی سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون بازسازی و به مردم تحویل داده شد. رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور در این باره بیان می‌کند: «البته کمک‌رسانی بسیجیان طلبه در حادثه زلزله کرمانشاه تنها یک مورد کوچک از اقدامات این سازمان است و روحانیون همواره با شناسایی مناطق محروم و خسارت‌دیده سعی در کاهش مشکلات دارند. در این خصوص می‌توان به حضور روحانیون در مناطقی همچون دزفول، سوسنگرد و حتی اهواز در استان خوزستان اشاره کرد که این بسیجی‌ها با شناسایی مشکلات، سعی در کمک‌رسانی به مردم دارند.» حجت‌الاسلام شفیع‌زاده اضافه می‌کند: «در کنار این خدمات‌رسانی‌ها به مردم سراسر کشور، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی روحانی نیز در روز‌های منتهی به اربعین با برپایی موکب یا حضور در موکبات اربعینی در راستای رفاه حال زوار تلاش می‌کنند. همچنین آن‌ها در آن تاریخ به سؤالات دینی زائران حسینی هم پاسخ می‌دهند.»

خنثی کردن توطئه‌های دشمن

در کنار تمام این اقدامات، سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون هر ساله بیش از ۱۸ هزار روحانی بسیجی را همراه اردو‌های راهیان نور به مناطق مختلف کشور اعزام می‌کند و در کنار راهنمایی دانش‌آموزان، دانشجویان و ... مسائل دینی را هم به آن‌ها آموزش می‌‎دهند. علاوه بر این فعالیت‌های فرهنگی، دامنه اقدامات آن‌ها بسیار متنوع و گسترده است که می‌توان به ارسال ۱۰۰ هزار پیامک در سال گذشته در راستای ارتقای بصیرتی و در جهت آگاه‌سازی از مناسب‌ها اشاره کرد. همچنین رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور می‌گوید: «ما در کنار همین بسیج طلاب و روحانیون در چهار استان قم، تهران، مشهد و اصفهان هم بسیج اساتید طلاب را تشکیل داده‌ایم که بسیج اساتید یک سطح بالاتر از بسیج روحانیون است.» تعداد اساتید بسیج روحانیون به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد و عمده وظیفه آن‌ها شناسایی تهدید‌ها و آگاه‌سازی روحانیون است. حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی سازمان، ادامه می‌دهد: «چند سالی است که به صورت پیوسته کتاب صالحین، فصلنامه نور اندیشه را در راستای گسترش بصیرتی منتشر می‌کنیم. همچنین چندین جلد کتاب نیز طی این سال‌ها توسط سازمان منتشر شده است که تعدادی از آن‌ها کتاب کار مبلغین راهیان نور است.» علاوه بر این هر دو هفته یکبار هم جلساتی بین حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون برگزار می‌شود تا طی آن جلسات تمام تهدید‌ها شناسایی شوند و برای خنثی‌سازی تمام دسیسه‌های دشمن روحانیون بسیجی آمادگی کافی یابند. توطئه‌هایی که اغلب از طریق ۹۰۰ تریبون نمازجمعه در سراسر کشور نقش بر‌آب می‌شوند. لازم به ذکر است که تمام گروه‌های محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی که به سراسر کشور اعزام می‌شوند همواره با حضور یک یا چند بسیجی طلبه انجام می‌شود و این طلبه‌ها در کنار خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده، کار آموزش احکام دینی و برگزاری کلاس‌های قرآنی را هم بر عهده دارند. در حال حاضر نیز هزار و ۴۵۰ پایگاه سازمان بسیج در سراسر کشور فعال است و این روحانیون در ۱۲۰ حوزه مقاومت حضور دارند. روحانیونی که در کنار کار‌های عملیاتی، چون ساخت و ساز، توزیع بسته‌های محرومیت‌زدایی به دست مردم را بر عهده دارند و در کنار برگزاری کلاس‌های دینی، محرومیت بی‌سوادی مناطق دورافتاده را هم کنار می‌زنند و سوادآموزی روستاییان را برعهده دارند. تمام اقداماتی که پیوسته در طول این ۴۰ سال دنبال شده است و از این پس هم ادامه می‌یابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Sweden
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
به نام خدا

با سلام حضور مسئولین محترم

پیشنهاد میشود بیانیه مهم "گام دوم" رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک راه کار، سیاسی ،اقتصادی، علمی‌ ،اجتماعی ،فرهنگی‌ ، و با توجه به اشاره ایشان به تمام کارهایی که تابحال در این مدت چهل سال در کشور و منطقه انجام شده ،و همچنین چشم انداز و هدف آینده را برای جوانان و نسلهای آینده مملکت و منطقه ،ترسیم میکنند را با بند‌های مختلف در هر صفحه به صورت درفترچه جیبی‌ چاپ شده و در اختیار تقاضا کنندگان ، بسیجیان، جهاد گران مشتاق قرار گیرد.

پیشنهاد میشود قسمتهایی از این بیانات با ارزش را جهت آموزش، حفظ استقلال ، بر قراری عدالت ، و هدفمند کردن، نوجوانان و نسلهای در حال تحصیل ، مناسب سنین مختلف در کتابهای درسی‌ آورده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار