کد خبر: 945957
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما نباید تحریم آمریکا را جدی تلقی کنیم، گفت: کاهش سقف فروش نفت به نوعی خودتحریمی است.
به گزارش جوان آنلاین، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸ پیشنهادی مطرح کرد مبنی بر اینکه ۳۷ هزار میلیارد تومان از سقف فروش نفت در بودجه سال آینده کم شود.

محمدباقر نوبخت درباره این پیشنهاد اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم تحریم ظالمانه و نامعقول آمریکا را به نحو شایسته دور بزنیم همانطور که تاکنون هم این کار را کرده ایم و باز هم از همه هنر خود در این باره استفاده می‌کنیم.

وی متذکر شد: سال گذشته در بودجه، فروش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده بود، اما با وجود این، مواقعی فروش‌های بسیار خوبی داشتیم و حتی به فروش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز هم رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در شرایط فعلی و برای احتیاط سقف فروش نفت را ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز قرار داده‌ایم، اما می‌توانیم فروش بیشتری هم داشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر خودمان تحریم آمریکا را جدی تلقی کنیم و سقف فروش نفت را کاهش دهیم، کار مناسبی نیست و به نوعی خودتحریمی است.

وکلای ملت در ادامه جلسه علنی با ۲۳ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی با این پیشنهاد مخالفت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار