کد خبر: 945932
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
معاون جهادکشاورزی استان اردبیل:
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با پرداخت تسهیلات کم بهره 120 واحد راکد و نیمه تعطیل بخش کشاورزی در استان اردبیل احیا شده است.

به گزارش خبرنکار جوان آنلاین از اردبیل، مصطفایی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ما در کنار تولید محصولات متنوع کشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی و ارتقای کیفی تولید محصولات را داریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از منابع آب و خاک و استفاده بهینه از توان کشاورزان در عرصه تولید محصولات به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که به رغم اینکه تنها 1.1 درصد خاک کشور درر اختیار ماست میزان تولید محصولات کشاورزی در این استان 4 درصد مجموع تولیدات کشوری است به طوری که در تولید محصولات استراتژیک نظیر گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات جزو استان‌های ممتاز کشور محسوب می‌شویم.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌هایی که امسال با تاکید استاندار اردبیل به آن همت کردیم احیای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی راکد و تبدیل شده است که در همین راستا موفق شدیم با پرداخت تسهیلات کم بهره 120 واحد از این مجموعه‌ها را مورد حمایت قرار داده و آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

مصطفایی به تعهد 20 هزار اشتغال مطرح شده از سوی استاندار اردبیل و سهم بخش کشاورزی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: ما با احیای واحدهای تولیدی راکد و همچنین راه‌اندازی واحدهای جدید در بخش زراعت، باغ و دام موفق شدیم فرصت اشتغال برای 5 هزار نفر را در استان اردبیل فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: ما همچنان علاقمند به احیای واحدها و جلب مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی هستیم و با نظار‌ت‌هایی که در حال انجام است 150 میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی و فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.

مصطفایی بیان کرد: بیش از 124 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و 87 میلیارد تومان نیز به صورت مجزا از محل اشتغال فراگیر به بخش کشاورزی پرداخت شده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی پرداختی‌های حوزه مکانیزاسیون را با 134 درصد بالاتر از سهم تعیین شده استانی اعلام کرد و گفت: ما از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حمایت می‌کنیم و تلاش‌مان بر این است تا در همه بخش‌ها با تامین زیرساخت‌ها فرصت تحول و تحرک را برای فعالان بخش خصوصی مهیا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر