کد خبر: 945930
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مدیر‌کل استاندارد استان اردبیل:
مدیر‌کل استاندارد استان اردبیل گفت: اجرای مرحله هفتم طرح طاها در سطح استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در جلسه بررسی روند اجرای طرح طاها در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح کالاهای تولیدی کشور از بازار و مراکز عرضه و فروش خریداری و کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح برای اطمینان جامعه از کیفیت کالاهای تولیدی کارخانجات استان و سایر محصولات ورودی به بازار مصرف اجرا می شود، افزود: محصولات به صورت مستمر کنترل و نظارت می‌شوند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: در قالب طرح طاها نمونه‌هایی از فرآورده‌های صنایع غذایی، شیمی و پتروشیمی، بسته‌بندی، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی و غیره که مشمول استاندارد اجباری هستند از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، آزمون می‌شوند.

علایی بیان کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، اقدام به توقیف و ردیابی کالای مذکور و در صورت لزوم برخورد قانونی می‌کنند.

وی افزایش تعداد فرآورده‌های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و در نتیجه افزایش قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان در بین کالاهای با کیفیت و تنگ شدن عرصه برای کالاهای غیراستاندارد را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری اعم از تولیدات داخلی و کالاهای وارداتی مشمول اجرای این طرح هستند، گفت: اولویت اصلی این طرح با کالاهایی است که از نظر حفظ سلامت و امنیت جامعه دارای اهمیت هستند که خود در برگیرنده طیف وسیعی از کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای در سطح جامعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر