کد خبر: 945907
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ايجاد باغ گیاه شناسی اصفهان با مساحتی بالغ بر 44 هکتار در محدوده شمال پارک ناژوان مكان يابي شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد در ارتباط با احداث باغ گیاه شناسی در منطقه ناژوان اظهار کرد: باغ گیاه شناسی از جاذبه های گردشگری خاص هر کشور محسوب می شود. در دنیا باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد که میلیون ها نفر بازدیدکننده را جذب مي كند که از مهم ترین این باغ ها می توان به باغ «کیوگاردن» لندن اشاره کرد که در دنیا بي نظير است.
وی با بیان اینکه در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و تهران باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد، ادامه داد: باغ گیاه شناسی در جاده تهران – کرج نيز بازدیدکننده های زیادی را به خود جذب کرده و هر ساله جشنواره های مختلفی در آن برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: حدود 20 سال است که طرح باغ گیاه شناسی اصفهان در دست بررسی است اما هنوز اجرایی نشده است. این طرح طي ماه هاي اخير در هیأت مدیره مديريت ناژوان مطرح و با استقبال اعضای شورای شهر روبرو شده است.
*احداث باغ زنبق اصفهان در دست بررسی  
مرتضایی نژاد ادامه داد: قرار است به کمک پژوهشکده شهرستان محلات، ارقام شناخته شده ای از 750 گونه گل داوودی با رنگ ها و فرم های مختلف، 120 گونه زنبق و بیش از 500 گونه گل رز را برای کشت اولیه باغ گياه شناسي استفاده کنیم. 
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این پروژه از توان مشاوران بهره خواهیم گرفت تا مكان جذابي را به مراكز گردشگري اصفهان اضافه كنيم.
*نصب نرم افزار گیاه شناسی در باغ گلها
مرتضایی نژاد با بیان اینکه باغ گیاه شناسی با باغ گلها تفاوت دارد، ادامه داد: باغ گلها یک فضای تخصصی است و انواع و اقسام گل های فصلی در آن وجود دارد اما در باغ گیاه شناسی، بيشتر درختان وجود دارد و با جاذبه هایي مانند برکه های مصنوعی می توان گردشگران زیادی را به این باغ جذب کرد.
وی گفت: روی همه گیاهان این باغ اطلاعات گياه نصب خواهد شد و نرم افزاری در حال آماده سازی است که با انتخاب اسم گیاه مشخصات آن در معرض ديد بازديدكننده قرار گيرد. 
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح و تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد، گفت: برای مراحل ابتدایی هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان در نظر گرفته ایم و با شرط تأمين مالي پروژه، مقدماتی را فراهم می کنیم تا در یک سال آینده هر سه فاز پروژه تکمیل شود. 
*کلینیک فضای سبز در باغ های بانوان اصفهان تاسیس می شود
وی با اشاره به فعالیت مجدد کلینیک گیاه پزشکی اصفهان، افزود: این کلینیک ویژه کنترل آفات و بیماری های گیاهان است. همچنين ساخت کلینیک فضای سبز را در دستور کار داریم تا علاوه بر بحث گیاه پزشکی، آموزش مراقبت از گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارايه شود.
مرتضایی نژاد ادامه داد: از تعدادی از باغ های بانوان اصفهان بازدید و پتانسیل ایجاد کلینیک ها در این مکان ها بررسی شده است. به زودی با در اختیار داشتن مکان مورد نیاز و طی تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگی منعقد شده، فراخوانی را منتشر کرده و زیر نظر سازمان فضای سبز شهرداری، کلینیک های فضای سبز در باغ های بانوان تاسیس خواهد شد.
وی گفت: در سطح شهر نیز فضاهایی را برای ایجاد این کلینیک ها پیش بینی کردیم که قرار است اين مراكز، خدمات گیاه پزشکی و فضای سبز را به شهروندان ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار