کد خبر: 945881
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: انتظار داریم بانک مرکزی در کنار توجه به شرکتهای بزرگ و دولتی، به مشکلات واحدهای کوچک و خرد نیز نیم‌نگاهی داشته باشند.

سیدکمال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: سفر یک روزه همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی به سنندج موارد قابل توجهی را در راستای وعده‌های اعتباراتی در برداشت که امیدواریم محقق شود.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی و هیات همراه جلسه‌ای عمومی با فعالان بخش خصوصی استان داشتند و پس از آن نیز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حاضر شدند اما در این جلسات رویکرد حمایت از صنایع پیشران و بزرگ را جزو اولویت‌های خود عنوان کردند اما این درحالی است که اکثریت صنایع فعال کردستان را واحدهای کوچک و خرد تشکیل می‌دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در سفر بالاترین شخصیت بانکی کشور به کردستان تصمیم ویژه‌ای نیز در راستای افزایش سقف تسهیلات ماده 18 برای واحدهای خرد و کوچک گرفته شود که مواضع شفافی در این خصوص اعلام نشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: رئیس‌کل بانک مرکزی و هیات همراه در این سفر بر حمایت از صنایع پیشران و بزرگ در استان تاکید داشتند و چرخه فولاد و چند طرح صنعتی دیگر را مدنظر داشتند.

حسینی افزود: با فرض این نگاه نیز متاسفانه در خصوص سیمان چهل چشمه شاهد مخالفت مسوولان بانک مرکزی بودیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه دولت در این حوزه لحظه‌ای فکر می‌کنند و سیاست آینده‌نگرانه ندارد در حالی که ما دو کشور عراق و سوریه را در جوار خودمان داریم که برای ساخت کشورشان نیاز مبرهنی به سیمان دارند.

حسینی همچنین به سیاست بانک مرکزی در خصوص واریز درآمد ارزی واحدهای صنعتی کوچک و خرد بخش خصوصی به سامانه نیما انتقاد کرد و گفت: واحدهای کوچک بخش خصوصی در بازار آزاد اقدام به تهیه مواد اولیه و تولید محصوص نموده و اقدام به صادرات می‌کنند و اجبار آنها برای واریز درآمد ارزی به سامانه دولتی نیما ظلمی مضاعف در حق آن‌هاست.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که وعده‌های داده شده در سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به کردستان عملی شود.

انتهای پیام/76/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر