کد خبر: 945876
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد 12 برابری تعداد معادن استان در دوران انقلاب اسلامی خبر داد .

بهروز اسودی با اعلام این خبر افزود: تعداد معادن در حال بهره برداری استان در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی با رشد 12 برابری به بیش از 600 معدن رسیده‌اند.

این عضو کارگروه اشتغال استان با اشاره به اشتغال ایجاد شده در بخش معدن استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر معادن این استان حدود سه هزار و 600 نفر اشتغال دارند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد معادن استان در قبل از انقلاب تعداد 50 واحد بوده است اظهار داشت: اکنون استان سمنان از مزیت‌های خوبی در بخش معدن برخوردار است به‌طوریکه رتبه اول از نظر تعداد معادن گچ ، نمک سنگی، سلستین ، زئولیت ، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی را در کشور داراست .

وی با اشاره به اینکه استان سمنان جز استان‌های تولید کننده فولاد در کشور است تصریح کرد: با توجه به استراتژیک بودن تولید فولاد در جهان ، قابلیت خاصی در این زمینه در استان فراهم است که منجر به استقرار چندین واحد تولیدی در استان شده است که مانع از خام فروشی مواد معدنی استان شده است .

اسودی با اشاره به دیگر مزیت‌های استان در بخش معدن افزود: استان سمنان رتبه دوم از نظر تولید سولفات سدیم و فیروزه ، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن را در کشور دارا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر