کد خبر: 945875
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
فرماندار سمنان خبرداد:
فرماندار سمنان از بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی ملاعلی سمنانی معروف به حکیم الهی در سوم اسفندماه امسال با حضور چهره ماندگار فلسفه کشورمان خبر داد.

سید عباس دانایی از حکیم‌الهی به‌عنوان یکی از مفاخر بزرگ سمنان نام برد و اظهار کرد: نکوداشت مقام علمی و فرهنگی ملاعلی حکیم الهی به همت دستگاه‌های مختلف سمنان و از جمله فرمانداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بنیاد نخبگان استان، موسسه سمن‌پویان و...برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این شخصیت برجسته علمی دو قرن پیش تصریح کرد: ملاعلی سمنانی یکی از برجسته‌ترین شاگردان ملاهادی سبزواری است و آثار زیادی به قلم وی به نگارش درآمده است.

فرماندار سمنان بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی حکیم الهی برای نسل جوان تاکید و خاطرنشان کرد: البته ابعاد شخصیت علمی و عرفانی این چهره برجسته از چنان گستردگی و جامعیتی برخوردار است که باید برنامه‌های متعددی برگزار و در آن به تبیین آراء و نظرات این شخصیت علمی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی سمنان باید بیشتر به این چهره برجسته بپردازند افزود: انتظار می‌رود با توجه به جایگاه حکیم‌الهی در نزد سمنانی‌ها، در مدارس و دانشگاه‌های مرکز استان به معرفی بیشتر حکیم الهی که از مفاخر پرآوزه سمنان است بپردازند.

دانایی با تقدیر از همراهی برخی دستگاه‌ها با مسوولان برگزاری این آیین نکوداشت به برخی برنامه‌های جنبی اشاره و اضافه کرد: رونمایی از آهنگ و سرود "وطن" به گویش سمنانی که شعر آن از سوی استاد طاهریان شاعر و نقاس سمنانی سروده شده از جمله برنامه‌های جنبی این نکوداشت است. همچنین انتشار ویژه‌نامه این نکوداشت نیز در دستورکار دبیرخانه همایش قرار دارد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه این نکوداشت در محل سالن مطهری سمنان برگزار می‌شود یادآور شد: پروفسور اعوانی چهره ماندگار فلسفه کشور از سخنرانان ویژه این برنامه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر