کد خبر: 945757
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
یادداشت

حبیب‌اله جلیلی، مدرس دانشگاه

 

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سیاستمداران جهان معمولاً وقتی از عمر یک انقلاب دهه‌ای می‌گذرد، بررسی‌هایی انجام می‌دهند که ببینند آیا مردم هنوز پای انقلاب و آرمان‌های آن هستند یا نه! اما در 22 بهمن امسال جهان در بُهت و حیرت فرو رفت.

بسیاری از تحلیلگران و نظریه‌پردازان انقلاب‌های جهان براین نکته اتفاق‌نظر دارند که انقلاب اسلامی ایران با وجود همه کارشکنی‌ها و خصومت‌ورزی‌های امریکا با گذشت چهار دهه؛ از آرمان‌های خود فاصله نگرفته است و ملت ایران همچنان در صفوفی بهم فشرده در مسیر آرمان‌های انقلاب، حرکتی رو به جلو دارد.

حضور حماسی مردم در راهپیمایی امسال هم «ممتاز» بود هم «متمایز» ؛ ممتاز بود؛ چون دشمن علاوه بر به اوج رساندن تحریم‌های ظالمانه، در حوزه جنگ نرم و بنگاه‌های رسانه‌ای با ایجاد سناریوهای خود در پی ماساژ ذهنی جامعه برای کم‌رنگ کردن حضور مردم و دلسرد کردن آنان از نظام اسلامی بود و اتاق فکر دشمن با آن دستگاه محاسباتی خود اینگونه برنامه‌ریزی کرده بود که جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت. متمایز بود ؛ چون با وجود همه مشکلاتی که مخصوصا امسال به طور مضاعف به آن دچار شده و هستیم، اغلب حضور کم‌رنگی را پیش‌بینی می‌کردند.

 اگر چه عوامل اقتصادی، مشکلات معیشتی، سختی‌های روزمره و ...  باعث رنجش مردم می‌شود اما منجر به دل‌زدگی آن‌ها از اصل انقلاب نمی‌شود و درست در برهه‌ای که دشمن پیش‌بینی حضور کمتری از مردم در صحنه را داشت، این حضور پرنگ‌تر شد. و مردمان سرزمین پارس از هر تیره و طایفه و با هر گویش و مسلک دست در دست اسلام ناب رقصی به زیبایی رنگین کمان آفریدند؛ جمله تن شدند و مشق عشق کردند. تا بار دیگر هیمنه جلاد بشکند و غرور وطن اسطوره گردد.

دوستان انقلاب از این همه حضور حماسی به‌ وجد آمدند و به تداوم نظام توحیدی در جهان امیدوارتر شدند و دشمنان از طراوت و تازگی و بالندگی انقلاب به‌خشم آمدند و پیش‌بینی‌های کورکورانه خود را نقش برآب دیدند. دشمن فقط تحقیر نشد. شوکه هم شد.

بهم ریختگی جبهه دشمن و اثبات این ادعا که محاسبات آنها گاهی، چقدر "پرت" است بر همگان عیان شد. دشمن برخلاف سال‌های قبل امسال، خیلی باصراحت و عریان از تغیرر رژیم صحبت می‌کرد و تصریح می‌کرد، ایران را تحریم می‌کند تا استخوان‌های مردمش زیر فشار اقتصادی خُرد شود! مردم را علناً تروریست می‌خواند و همزمان آنها را تشویق به عدم مشارکت در راهپیمایی می‌کرد.

به دلیل همین هجمه بی‌سابقه و به جهت رسوایی دشمن در راهپیمایی 22 بهمن حضور متفاوتی را تجربه کردیم. حضوری که خواب آشفته سرکردگان آمریکا را آشفته‌تر ساخت و ضمن نادیدن آن همه عزت و شوکت و در نهایت خشم و نفرت در هذیان‌گویی‌هایی جدید آرزوهای برباد رفته خود را ابراز می‌کردند.

در تمامی سال‌های گذشته هیچگاه مانند امسال، دستاوردهای این چهل سال برای مردم جمع‌آوری، دسته‌بندی و مرور نشده بود. 

این حقیر وقتی در سخنرانی‌های اخیر خود برخی از دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی را برای قشرهای مختلف مردمی برمی‌شمردم گاهی سبب تعجب اذهان می‌شد. «پُرکاری دشمن»، ما را متوجه «کم کاری خود» کرد و مردم را نیز نسبت به دستاوردها آگاه‌تر نمود.

دشمن محاسبه کرده بود، با تحریم‌هایی که به قولِ ترامپ، «تاکنون علیه هیچ بنی بشری وضع نشده» و سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی مردم، می‌تواند راهپیمایی مهم و حساس جشن چهل سالگی انقلاب را از رونق بیندازد. البته، این فقط تصور و محاسبه دشمنان بیرونی نبود که غلط از آب درآمد، بلکه برخی در داخل هم دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور می‌کردند، ۲۲ بهمن امسال، مردم به نشانه اعتراض به مثلاً گرانی، حضور کم رنگی خواهند داشت.

مردم این محاسبات را به‌هم ریختند و نشان دادند، به‌رغم همه مشکلات که بعضاً ریشه‌های آن در بیرون از این سرزمین است، نظام و رهبری را نه فقط «قبول» دارند، بلکه به آن از ژرفای دل عشق می‌ورزند و با وجود این همه دشمنی از سوی استکبار جهانی، کم‌کاری و اشرافی‌گری برخی مسؤولین، گرانی، افسارگسیختگی شبکه‌های اجتماعی و سم‌پاشی افکار عمومی، مشکلات اقتصادی، فساد و رانت هم باعث نشد، مردم، دل از نظام مقدس جمهوری اسلامی بکنند. 

انقلاب ما دیروز در میان تمام دشمنی‌ها و فشارها، تمام تحریم‌ها و هجمه‌ها، تمام تبعیض‌ها و کوتاهی‌ها گام‌های بلند خود را به سوی قله سرافرازی ادامه داد و چهل ساله شد، چهل سالی که این آهن گداخته در کوران سختی‌ها را تبدیل به نماد قدرت و الگوی عزت در دنیا نموده است. 

لذا مسئولین محترم باید قدردان چنین مردمی باشند. بی‌تردید کم کردن فشار اقتصادی، گرانی و بیکاری انتظار زیادی نیست، با داشتن چنین مردمی و با وحدت و همدلی داخلی پیمودن قله‌های پیشرفت، کار سختی نیست. 

22 بهمن با کمک همین مردم بینی دشمن به خاک مالیده شد. این اراده‌ای که در مردم دیده شد این امید را نوید می‌دهد که با عنایت الهی، مردم آخرین پیچ مسیرِ پُر پیچ و خمِ انقلاب را هم با کارآمد کردن و حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد از پیش روی برخواهند داشت و با الگوسازی نظامی موفق، حرکت به سمت تمدن اسلامی را آغاز خواهند کرد. ان‌شاء‌الله

 


 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر