کد خبر: 945734
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
سپاهان از صدر تکان نخورد، بازگشت پرسپولیس به جاده قهرمانی
در آغاز هفته هجدهم لیگ برتر سپاهان، پیکان را برد و صدرنشین ماند، پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال خوزستان به جاده قهرمانی برگشت و استقلال با یک گل مقابل تراکتور مغلوب شد تا سایه تبریزی‌ها در جمع مدعیان سنگین‌تر شود.
سعيد احمديان
جوان آنلاین: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور با بازی‌های هیجان‌انگیز آغاز شد، آن هم در روز‌هایی که بارش باران جذابیت بازی‌ها را بیشتر کرده بود.

آبی‌ها بازنده بازی بزرگ هفته
جورج لیکنز بلژیکی برنده دوئل با وینفرد شفر آلمانی بود و تراکتورسازی پیروز بازی بزرگ هفته هجدهم لیگ لقب گرفت تا تبریزی‌ها با سه‌امتیاز حساس بازی دیروز، جایشان در بالای جدول بین مدعیان قهرمانی محکم‌تر شود. ورزشگاه یادگار امام تبریز دیروز جای سوزن انداختن نداشت، بیش از ۷۰‌هزار هوادار تبریزی به ورزشگاه آمده‌بودند تا تماشاگر بازی تراکتور مقابل استقلال باشند، مسابقه‌ای که با توجه به حضور دو تیم در بین مدعیان قهرمانی، حساسیت‌های آن بیشتر از قبل نیز شده بود. حساسیت بازی سبب شده بود تا بازی در نیمه اول چنگی به دل نزند، توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا هافبک‌های دو تیم نبرد سختی را در خط میانی داشته باشند. همین مسئله سبب شده بود تا بازی درگیرانه از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شود و بار‌ها داور مسابقه به نشانه خطا در سوتش دمید و حتی در برخی مواقع کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شد.
با این حال در نیمه دوم، اما تراکتور که بازی را بهتر شروع کرده بود، توانست به گل برتری برسد. اشکان دژاگه که در این بازی خستگی ناپذیر نشان داده بود و یکی از دونده‌ترین بازیکنان زمین بود، در دقیقه ۵۲ روی یک پاس عمقی در پشت مدافعان استقلال در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با پیشروی در داخل محوطه و یک شوت محکم، تراکتور را به گل رساند تا تبریزی‌ها با همین تک‌گل در پایان‌بازی، جشن پیروزی مقابل استقلال را بگیرند. تراکتور با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و جایگاهش را در رده چهارم محکم‌تر کرد، در طرف مقابل استقلال ۲۸ امتیازی و در رده پنجم باقی‌ماند تا اختلاف شاگردان شفر با صدر به ۱۰ امتیاز برسد و کار آن‌ها برای رسیدن به بالای جدول سخت‌تر شود.

بازگشت پرسپولیس به جاده برد
بعد از شکست هفته گذشته مقابل فولاد، خیلی طول نکشید تا قرمز‌ها با برانکو خودشان را جمع‌و‌جور کنند و بار دیگر به جاده پیروزی برگردند، آن هم با پیروزی مقابل استقلال خوزستان که تعداد بردهایشان را دو رقمی و جایگاهشان را در جمع تیم‌های بالای جدولی محکم‌تر کردند. پرسپولیسی‌ها که پس از بازی پرحاشیه اهواز به تهران برگشته بودند، در شروع بازی‌های هفته هجدهم پنج‌شنبه هفته‌گذشته در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان بودند، مسابقه‌ای که مانند بازی اهواز حاشیه داوری کم نداشت تا با تداوم سوت‌های بحث‌برانگیز این هفته‌ها در فوتبال ایران به جای بازیکنان، داوران چهره‌های پرسروصدای مسابقات لیگ باشند و فدراسیون هم که در شروع نیم فصل دوم خواست با راه‌اندازی سیستم داور ویدیویی این سرو صدا‌ها را بخواباند، فعلاً برابر سوت‌های بحث‌برانگیز داور‌های لیگ سکوت کرده است.
با این حال فدراسیونی‌ها خوش‌شانس بودند که پرسپولیس این‌بار قربانی اشتباهات داور زمین نشد و با دو گلی که سیدجلال حسینی و علی علیپور به ثمر رساندند، استقلال خوزستان را شکست دادند و ۳۷ امتیازی شدند. پیروزی پرسپولیس در شرایطی بود که اشتباهات موعود بنیادی‌فر داور مسابقه می‌توانست تأثیرگذار باشد. وی در دقیقه ۲۲ خطای دروازه‌بان استقلال خوزستان روی علیپور را پنالتی نگرفت و در همان نیمه اول بود که در صحنه دیگری مهاجم استقلال خوزستان با خطا روی خلیل‌زاده در موقعیتی تک به تک قرار گرفت، اما دوربودن بنیادی‌فر باعث شد تا او خطا اعلام نکند و خوش‌شانسی این داور این بود که آن موقعیت تبدیل به گل نشد و گرنه فاجعه بزرگی را برایش رقم می‌زد.
با تمام این تفاسیر این بار قرمز‌ها در جنگ با اشتباهات داوری هم پیروز شدند تا برانکو نفس راحتی بکشد و مجبور نباشد برای دومین هفته متوالی شکوائیه‌ای علیه داوران تنظیم کند. سرمربی کروات پرسپولیس معتقد است که با این برد قرمز‌ها دوباره در جاده قهرمانی قرار گرفته‌اند: «با این برد بعد از باختی که در اهواز داشتیم، ما را دوباره در مسیر قهرمانی قرار داد. مهم‌ترین مسئله این بود که باید بازی را می‌بردیم تا بازی بعدی با پدیده را با روحیه برنده شروع کنیم و کارمان را برای قهرمانی ادامه بدهیم. انتظار داریم بازی به بازی بهتر و بهتر شویم.»
با وجود ادامه روند صعودی پرسپولیس در نیم فصل دوم، موضوع نگران‌کننده برای قرمز‌ها عدم درخشش بازیکنان جدید قرمز‌ها مانند مهدی ترابی، سروش رفیعی، بودمیر ومهدی شریفی است، مسئله‌ای که برانکو درباره آن می‌گوید: «نیاز به زمان دارند تا جا بیفتند. مهم‌ترین مسئله این است که وقتی به آن‌ها نیاز داریم بهترین باشند.»
برانکو همچنین به یکی دیگر از نگرانی‌های قرمز‌ها که شایعه نشستن او روی نیمکت تیم ملی هست هم بار دیگر واکنش نشان داد و آن را رد کرد تا هواداران پرسپولیس نفس راحتی بکشند: «هر چندوقت یک‌بار پیشنهاد‌های خوبی برایم می‌آید، اما در مورد تیم‌ملی ایران نه کسی با من صحبت کرده و نه من با کسی حرف زده‌ام.»

سپاهان برد و صدر را ول نکرد
در سایر بازی‌های دیروز سپاهان با یک گل پیکان را شکست داد و با ۳۸ امتیاز صدرنشین لیگ باقی ماند تا نبرد نزدیک آن‌ها با پرسپولیس ۳۷ امتیازی در هفته‌های آینده دیدنی‌تر شود. در دیگر مسابقه هم سپیدرود رشت مقابل ماشین‌سازی تبریز به تساوی یک – یک رسید. در سایر بازی‌های هفته هجدهم، در روز پنج‌شنبه پدیده در آبادان برابر صنعت نفت به تساوی بدون گل رسید تا شاگردان گل‌محمدی دو امتیاز حساس را در روز‌هایی که برای رسیدن به صدر به آن نیاز حیاتی دارند، از دست بدهند. در ادامه بازی‌های هفته هجدهم امروز پارس جنوبی به مصاف نساجی می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار