کد خبر: 945718
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
درست در روزی که «سیرک ورشو» با مدیریت امریکا و رژیم صهیونیستی و بازیگری اذناب منطقه‌ای آن‌ها متشکل از برخی شیوخ مرتجع منطقه‌ای در لهستان برگزار می‌شد تا به زعم خود «اقدامات بی‌ثبات کننده ایران را در منطقه!» محکوم کنند، گروهک تکفیری- تروریستی وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی سیا و موساد که از پشتیبانی مالی عربستان برخوردار است، در اقدامی انتحاری دست به جنایت دیگری در زاهدان زد تا حامیان و مدعیان به‌اصطلاح صلح بیش از پیش نزد وجدان‌های بیدار و افکار عمومی دنیا رسوا شوند.
رحيم زيادعلی
سرویس سیاست جوان آنلاین: محمد بن سلمان، ولیعهد تازه‌کار عربستان اردیبهشت ۹۶ در گفت‌وگو با تلویزیون امریکایی‌ام. بی. سی به صراحت گفته بود: «تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.» و اکنون این تلاش‌ها به اشکال مختلف در حال نمایان شدن است تا روشن شود که اقدامات ایران بی‌ثبات کننده است یا عربستان سعودی.
اقدام تروریستی تکفیری‌ها در خرداد ۹۶ به مجلس و حرم امام (ره)، اقدام تروریستی تکفیری‌ها در ۳۱ شهریور امسال در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ربودن مرزبانان ایران در مرز میرجاوه در ۲۴ مهرماه امسال، اقدام تروریستی ۱۵ آذرماه گذشته در حمله به منطقه انتظامی چابهار و اکنون اقدام انتحاری در حمله به حافظان صلح و امنیت در استان سیستان و بلوچستان که بر اساس آخرین اخبار تأیید شده به شهادت ۲۷ پاسدار و مجروح شدن ۱۲ نفر از نیرو‌های جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شده است، تنها نمونه‌هایی از این اقدامات تروریستی است که علیه ملت ایران به اجرا گذاشته شده است. گرچه مدافعان حقوق بشر مانند گذشته باز هم ارتباطی ظاهری میان آن کنفرانس (سیرک ورشو) با این ترور نخواهند یافت، اما مردم ایران سال‌هاست که ارتباط میان نشست‌های صلح‌طلبانه امریکامحور را با شرارت‌های منطقه‌ای دیده و درک کرده‌اند. تلخی حاصل از ترور که این روز‌ها مردم ایران را عزادار کرده، آن هم دو روز پس از حلاوت و شیرینی حضور مردم در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که این حضور تا چه اندازه برای دشمنان ایران گران آمده که خشم خود را با ابزار گروهک‌های حقیر منطقه بیان کرده‌اند. اما آنچه واقعیت دارد این است که ۴۰ سال ترور، جنگ و تحریم نتوانسته است این حضور را کم‌رنگ کند. بنابراین ادعای مبارزه با ترور و تروریسم در منطقه، از سوی حامیان تروریسم بیش از آنکه واقعیت داشته باشد، یک خیمه‌شب‌بازی است که کارگردان آن امریکا و بازیگران آن محور عبری- عربی و غربی است.

تشییع شهدا در اصفهان
پیکر‌های مطهر ۲۷ شهید حادثه تروریستی انفجار اتوبوس سپاه در جاده خاش - زاهدان که روز پنج‌شنبه به اصفهان منتقل شده بود، امروز با حضور مردم شهیدپرور اصفهان تشییع و برای تدفین به زادگاه‌های‌شان در این استان شهیدپرور منتقل می‌شود. طبق آخرین آمار، در این حادثه تروریستی، شهر اصفهان پنج شهید، خمینی‌شهر و درچه پنج شهید، نجف‌آباد دو شهید، شهرضا دو شهید، سمیرم دو شهید، کاشان سه شهید و فولادشهر، شاهین‌شهر، فلاورجان، خور و بیابانک، چادگان، تیران و آران و بیدگل نیز هرکدام یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند. همچنین به گفته سید حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان پیکر شهید «عبدالرضا بروجی» که در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسید، فردا یک‌شنبه در بروجرد تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

پاکستان نباید جولانگاه تروریست‌ها باشد
رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه در پیام‌های جداگانه شهادت جمعی از نیرو‌های سپاه در حمله تروریستی مزدوران تکفیری را تسلیت گفتند. سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی توسط گروهک تروریستی – تکفیری جیش الظلم تأکید کرد: این اقدام تروریستی و مذبوحانه فراتر از گذشته، مسئولیت‌های دولت و ارتش کشور پاکستان را نیز یادآوری کرده و انتظار است با اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی و ارتقای تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم، قاطعانه اجازه ندهند مناطق مرزی مشترک خود با ایران بیش از این جولانگاه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت و هدایت سازمان‌های جاسوسی برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه قرار گیرد. بدیهی است در غیراین‌صورت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی، از حقوق خود برای برخورد با تبعات ناشی از کوتاهی همسایگان در رفع خلأ‌های امنیتی و تهدیدات مرزی استفاده و نسبت به مجازات تروریست‌ها و سایر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد.

بیانیه بزرگان طوایف سنی و شیعه
بزرگان و معتمدان طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان هم با صدور اطلاعیه‌های جداگانه اقدام تروریستی مزدوران استکبار را محکوم و برای خانواده محترم شهدا صبر و شکیبایی و برای مجروحان حادثه شفای عاجل درخواست کردند.
در بخشی از این بیانیه‌ها آمده است: حضور با شکوه و گسترده اهل سنت و شیعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان نظام را عصبانی کرده است. تروریست‌ها عاملان دنیای استکبار و به خصوص امریکا و رژیم صهیونیستی هستند و تحمل شادی مردم ایران را ندارند، به همین دلیل دست به این جنایت‌های وحشیانه می‌زنند. این اقدام تروریستی که انتقام کور دنیای استکبار از ملت ایران بود، از سوی عموم اهل سنت محکوم است. تروریست‌ها و اربابان امریکایی و صهیونیستی آنان هیچ جایگاهی نزد مردم بلوچ نداشته و نخواهند داشت.
بزرگان و معتمدان طوایف شیعه و سنی از جمله طایفه‌های گرگیچ، براهویی، گمشادزهی، شهرکی، سراوانی، نارویی، ریگی، شاهوزهی، شهنوازی، مرادزهی، حسین بر، کرد، چاکرزهی و مرادقلی با صدور بیانیه و تماس با ایرنا اقدام جنایتکارانه تروریست‌های مزدور استکبار را محکوم کردند. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان پس از وقوع این حادثه تروریستی با صدور بیانیه‌ای این جنایت ددمنشانه را محکوم کرد.
ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت کردستان هم در گفت‌وگو با تسنیم در سنندج، در محکومیت حمله انتحاری علیه اتوبوس رزمندگان سپاه در محور زاهدان - خاش اظهار داشت: این جنایت تروریست‌ها، اقدامی «ناجوانمردانه و ضدانسانی» بود و همه ما علما و مردم استان کردستان آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. وی گفت: حضور پرشکوه و معنادار ملت ایران در جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌خوبی نشان داد که ملت ایران پشتیبان نظام و رهبری هستند و همین خشم دشمنان را برانگیخت.

فرماندهان سپاه: انتقام می‌گیریم
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در پیام تسلیتی تأکید کرد: از دولت برادر پاکستان و نهاد‌های امنیتی و ارتش این کشور همسایه انتظار است با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران، عرصه را بر تروریست‌های تکفیری و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آن‌ها امکان هرگونه اقدام ضد امنیتی و مخاطره‌انگیز را از آنان سلب نماید. جعفری با محکومیت شدید این جنایت تروریستی، شهادت پاسداران و بسیجیان این حادثه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور و مجاهد استان اصفهان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان می‌دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ‌تر و مصمم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرز‌های میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت. حجت‌الاسلام صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در پیامی با محکوم کردن جنایت تروریستی در محور خاش -زاهدان، شهادت فرزندان رشید ملت ایران را تبریک و تسلیت گفت. وی افزود: این اقدام وحشیانه، بیانگر عمق کینه و عصبانیت استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و مزدوران فرومایه آنان از خلق حماسه بی نظیر ملت مؤمن، انقلابی و ولایتمدار ایران در ۲۲ بهمن‌ماه و شکست‌های پیاپی در برابر انقلاب و نظام مقدس اسلامی است. سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هم با بیان اینکه انتقام سختی از عاملان و حامیان جنایت ضدبشری در سیستان و بلوچستان خواهیم گرفت، گفت: عاملان این حادثه باید منتظر تنبیهی سخت و پشیمان کننده باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار