کد خبر: 945665
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
«محمدرضا کائینی» منتشر کرد
امروز شصت و هفت سال از این رویداد تاریخی می‌گذرد و ما با دیدن کیفی که فاطمی به گاه ترور به دست داشته، درمی یابیم که تیر از سویی وارد آن شده وبه زحمت از لایه‌ای دیگر نیز گذشته، اما از سوی دیگر آن به در نیامده است!
سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمد رضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، به مناسبت واقعه ترور دکتر حسین فاطمی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
تصاویر فوق آمده، از اسناد مغفول واقعه موسوم به "ترور دکتر حسین فاطمی" در گورستان ظهیرالدوله تهران، در بهمن ماه هزاروسیصد وسی است. در سالمرگ محمد مسعود، فاطمی در مراسم او وبرمزارش سخن می‌رانید که به ناگاه نوجوانی به نام محمدمهدی عبدخدایی، در حالی که به نظر می‌رسید هنوز به درستی نمی‌توانست اسلحه را به دست بگیرد، با دشواری ماشه را چکاند وسپس آن را به روی قبر مسعود انداخت! یکی از حضار به نام عباس جگرکی اسلحه را برداشت وجمعیت گمان برد که ضارب اوست و به سویش هجوم برد وتازه پس از بانگ الله اکبر عبدخدایی بود که حضار دریافتند که او این شلیک را به ریش گرفته است!
 
امروز شصت و هفت سال از این رویداد تاریخی می‌گذرد و ما بادیدن کیفی که فاطمی به گاه ترور به دست داشته، درمی یابیم که تیر از سویی وارد آن شده وبه زحمت از لایه‌ای دیگر نیز گذشته، اما از سوی دیگر آن به در نیامده است! این کیف که اکنون در موزه وزارت امور خارجه نگاهداری می‌شود، تاکنون از دایره نزدیک به هفت دهه بحث در این باره خارج مانده و به سان شاهدی غریب، در گوشه‌ای عزلت گزیده است! حکایت خاموشی این سند، حکایت بحث دو فیلسوف بود که درکنار اسبی نشسته و درباره تعداد دندان‌های او برهان اقامه می‌کردند! عاقلی این دو را بدید ودلالت شان کرد که:دهان اسب بگشایند ودندان هایش را بشمارند و ذهن خویش را از وبال این جدال برهانند!

پ. ن. اول: نگارنده این تصاویر را صرفا به عنوان یکی از اسناد والبته سند مغفول این رویداد منتشر میکند والبته درکنار آن، رجوع به دیگر شواهد را نیز لازم می‌شمارد.
پ. ن. دوم: این تصاویر توسط دوست ارجمند جناب محمد امین گلسرخی کاشانی از کیف دکتر فاطمی تهیه ودر اختیار صاحب این قلم قرار گرفته است.
 
تصاویری دیده نشده از اسناد واقعه موسوم به ترور دکتر حسین فاطمی
 
تصاویری دیده نشده از اسناد واقعه موسوم به ترور دکتر حسین فاطمی
 
تصاویری دیده نشده از اسناد واقعه ترور «حسین فاطمی»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار