کد خبر: 945660
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
ایالات‌متحده با همکاری مخالفان دولت مادورو، در حال ایجاد صندوق درآمدهای فروش نفت ونزوئلا برای تأمین مالی دولت موقت خوان گوایدو است.
مترجم: محسن داوری
به گزارش جوان آنلاین به نقل از اویل پرایس، مخالفان دولت نیکولاس مادورو در نظر دارند تا با ایجاد یک صندوق در خاک آمریکا، درآمد‌های فروش نفت ونزوئلا را برای تأمین مالی فعالیت‌های مربوط به سرنگونی دولت سوسیالیست کنونی هزینه کنند.
 
کارلوس پاپارونی، از نمایندگان مجلس ونزوئلا که از مخالفان دولت مادورو است، در گفتگو با رویترز و بدون اعلام جزییات سازوکار‌های فعالیت این صندوق اظهار داشت: «پس از اعمال تحریم‌های ماه گذشته واشنگتن علیه شرکت PDVSA، امکان دسترسی دولت ونزوئلا به منابع مالی فروش نفت به پالایشگاه‌های آمریکا وجود نخواهد داشت.»
 
مقامات دولت آمریکا اعلام کرده‌اند تنها راه جلوگیری از توسعه دامنه تحریم‌های شرکت PDVSA، به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور است. وی ماه گذشته، خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا خوانده بود و از برگزاری انتخابات جدید در کشورش خبر داده بود.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند تغییرات آتی در دولت ونزوئلا، وابستگی زیادی به رویکرد ارتش این کشور دارد. در منطقه بحران‌خیز آمریکای جنوبی، ونزوئلا دارای بیشترین ذخایر نفت خام دنیا است. ارتش این کشور تاکنون از مادورو حمایت کرده است. تاکنون تنها یک ژنرال ارتش با حضور در رسانه‌ها از خوان گوایدو پشتیبانی کرده و از سایر نیرو‌های ارتش درخواست کرده تا به جمع حامیان گوایدو بپیوندند.
 
واشنگتن نیز از فرماندهان ارتش خواسته تا با پایان حمایت از مادورو، به جمع حامیان گوایدو بپیوندند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توییتر اعلام کرد: «نظامیانی که به جمع حامیان گوایدو بپیوندند، از تحریم‌های واشنگتن علیه ارتش ونزوئلا، مستثنا خواهند شد. در غیر این صورت، دایره تأمین مالی بین‌المللی کاملاً بسته خواهد شد.»
 
گوایدو از حمایت برخی از دولت‌های آمریکای جنوبی، اکثر اعضای اتحادیه اروپا و کانادا در کنار رهبران ایالات‌متحده برخوردار است. در آن سوی میدان، نیکولاس مادورو از حمایت دولت‌های چین و روسیه برخوردار است. اما با تغییرات سریع در شرایط ونزوئلا و کاهش حمایت‌های مردمی از نیکولاس مادورو، مسکو در تداوم حمایت‌های خود از دولت چپ‌گرای حاکم، با تردید‌هایی روبرو شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار