کد خبر: 945639
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سرلشکر جعفری:
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: لیبرال‌هایی مانند بنی صدر در ابتدای جنگ به حضرت امام(ره) می‌گفتند ما نمی توانیم عراق را پس بزنیم بنابراین باید مذاکره کنیم؛ آنها اعتقادی به نیروی مردمی نداشتند.

جوان آنلاین: سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران که صبح امروز(جمعه) در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای راه امنیت را گرامی می‌داریم به ویژه یاد ۲۷ شهیدی که اخیرا بدست تروریست‌ها در شرق کشور به شهادت رسیدند.

وی افزود: حماسه عظیمی که مردم در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب آفریدند را تبریک می‌گویم و امیدوارم مسئولان با خدمت بیشتر بتوانند شکر این نعمت عظیم مردمی را ادا کنند.

به گزارش مهر، فرمانده کل سپاه پاسداران به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب صادر کردند، اشاره و عنوان کرد: نکته اساسی پیام رهبری امیدی است که به جوانان و نقش آفرینی آنها برای تحقق اهداف انقلاب بسته شده است و در جای جای این پیام امید رهبر انقلاب به نیروی جوان انقلاب است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: مصداق این نقش آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس است که باید امروز زمینه نقش آفرینی جوانان در تحقق اهداف انقلاب نیز فراهم شود.

وی گفت: مهم است در کنار نقش آفرینی مردم، باید به ویژگی آنهایی که خط شکن بودند نیز توجه کرد و نقش آنها را احصا کرد، اغلب آنها جوانان مومن انقلابی بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سوال اینجاست که چرا در ابتدای جنگ این نقش آفرینی انجام نشد و این موضوع مهمی است که باید به آن بپردازیم. امروز مدیریت و به کارگیری این ظرفیت عظیم مطرح است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در یک‌سال نخست جنگ مدیریت جنگ بر عهده بنی صدر با دیدگاه لیبرالی بود، او با نیروهای مردمی در جنگ مخالفت می‌کرد در حالی‌که نیروی مردمی در یکسال اول در جبهه وجود داشت.

وی ادامه داد: در آن مقطع اعتقادی در به کارگیری نیروهای مردمی در جبهه ها وجود نداشت و وقتی عملیات هویزه در سال ۵۹ شکست خورد بنی صدر به حضرت امام(ره) گفت ما نمی‌توانیم عراق را پس بزنیم بنابراین باید مذاکره کنیم اما امام نپذیرفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: پس از فرار بنی صدر در تیرماه ۱۳۶۰، حضرت امام خمینی (ره) صیاد شیرازی را برای هدایت جنگ انتخاب کرد و ۱۰ ماه بعد با استفاده صحیح از توان مردمی پیروزی قاطع در جبهه‌ها حاصل شد.

وی تصریح کرد: تجربه دفاع مقدس در تمام عرصه ها و صحنه ها نجات بخش کشور است و ما بحرانی بالاتر از جنگ نداریم. ما جنگی را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا علیه ما بسیج شدند و ما نیز در برابر همه دنیا و قدرت‌های شرق و غرب با تکیه بر نیروی جوانان ایستادگی کردیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: پس از فتح بستان به حضرت امام خمینی(ره) گزارش دادند و به نقش تجهیزات نظامی در این پیروزی تاکید کردند اما امام هشدار دادند که تکیه بر ابزار مادی بدون توجه به معنویت و اتکاء به خداوند متعال مفسده می آورد.

سرلشکر جعفری افزود: امام راحل در آن جلسه فرمودند افتخار من تربیت نیروهای جوان انقلابی است که جان بر کف برای دفاع از میهن آماده هستند و این فتح الفتوح انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به فتح الفتوح انقلاب تاکید کردند. امید رهبری به جوانان، مربوط به همین موضوع است و رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از تمامی موانع و حل مشکلات اساسی کشور، همین مساله است.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین به دیگر عرصه های جهادی از جمله امنیت پرداخت و ادامه داد: پس از دفاع مقدس، عرصه های امنیتی یکی از محورهایی بود که جوانان انقلابی در آن نقش آفرینی کردند، در خنثی سازی فتنه ۸۸ و فتنه زمستان سال گذشته شاهد این امر بودیم که گردان‌های فاتحین و بیت المقدس در حوزه امنیت نقش آفرین بودند.

سرلشکر جعفری در بخشی از سخنانش تاکید کرد: تنها راه عبور از مرحله سوم انقلاب، حرکت جهادی و تکیه بر نقش آفرینی نیروهای جوان انقلابی است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های جهادی باید روی حل مسائل عمده اجتماعی یک منطقه متمرکز شود. وقتی مسائل اجتماعی می‌خواهد حل شود، مخالفین و آنهایی که منافعشان به خطر می‌افتاد پیدا می‌شوند.

فرمانده کل سپاه گفت: مساله ماهی‌گیری غیرقانونی در جاسک یکی از این مسائل است. متاسفانه امروز به کشتی‌های چینی مجوز می‌دهند که در سواحل خلیج فارس ماهی بگیرند و از طرفی مردم محروم و بیچاره آن منطقه باید قایق‌هایشان را پارک کنند و ماهی‌گیری خارجی‌ها را نگاه کنند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: این مسائل را باید گروه‌های جهادی که در جاسک مستقر می‌شوند حل کنند. البته در این شرایط صدای آنهایی پول گرفتند و مجوز صادر کردند درمی‌آید، اکثر مسائل امروز کشور به همین شکل است. اگر سیستم‌های اداری می‌توانستند مسائل مردم را حل کنند که دیگر مشکلی در کشور نداشتیم اما با وجود افراد نفوذی و سواستفاده گر همواره این مشکلات بوجود می‌آید.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار