کد خبر: 945633
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
اندیشکده آمریکایی «استراتفور» به دنبال پایان نشست دو روزه «ورشو»، در گزارشی تاکید کرده که واشنگتن یک بار دیگر در رسیدن به اهداف ضد ایرانی خود ناکام مانده است.
 

جوان آنلاین: به دنبال پایان نشست ضد ایرانی لهستان، اندیشکده آمریکایی «استراتفور» درباره این نشست به شکست آمریکا در رسیدن به اهداف ضد ایرانی خودش اذعان کرده و گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: «خاورمیانه: در نشست ورشو هیچ پیشرفتی برای آمریکا درباره ایران صورت نگرفت».

استراتفور نوشت: «نشست دو روزه به رهبری آمریکا در ورشو درباره امنیت خاورمیانه ۱۴ فوریه پایان یافت. در این گردهمایی مقام‌های ۶۰ کشور فرصتی برای صحبت درباره استراتژی‌های تقویت امنیت خاورمیانه فراهم کرد و همچنین فرصتی برای رایزنی‌هایی درباره وعده آمریکا برای رونمایی از طرح صلح اسرائیل-فلسطین بعد از انتخابات نهم آوریل اسرائیل  ایجاد کرده بود اما فقط یک سوم از کشورهای شرکت‌کننده، وزرای خارجه خودشان را به نشست فرستادند».

اندیشکده آمریکایی درباره دلیل حضور نیافتن وزرای خارجه اکثر کشورهای جهان در نشست ورشو نوشت: «بخشی از دلایل (عدم حضور وزرای خارجه) ناشی از این واقعیت بود که آمریکا این نشست را تبدیل به یک اجلاس ضد ایرانی کرده بود».

استراتفور ادامه داد: «البته پیشرفت‌هایی در زمینه بهبود روابط بین کشورهای عربی خلیج (فارس) و اسرائیل شامل دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با وزیر خارجه عمان در حاشیه نشست صورت گرفت. همچنین وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که "به تردیج" منامه روابش با اسرائیل را عادی‌سازی خواهد کرد».

طبق گزارش این اندیشکده آمریکایی، «نشست (ورشو) به جای برجسته کردن همگرایی و اتفاق نظر در مسائل مربوط به امنیت خاورمیانه، تاکیدی بر واگرایی و اختلاف نظر بود. از همه قابل ملاحظه‌تر اینکه، استدلال‌های آمریکا درباره لزوم اتخاذ مواضع سرسختانه علیه ایران در همراه کردن بسیاری از مقام‌های اروپایی با این مواضع بار دیگر شکست خورده است».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار