کد خبر: 945627
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
مدیر کل ورزش و جوانان استان چهار محال و بختیاری
قرارداد سه جانبه برای اجرای طرح « سرباز مهارت» میان اداره‌ کل ورزش و جوانان ، جهاد دانشگاهی و نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری به امضا رسید.
حمیرا رحیمی

حمید کریمی 24 بهمن‌ماه اظهار کرد: این قرارداد امروز میان اداره ورزش و جوانان به عنوان کارفرما، جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح و نیروهای مسلح به عنوان دستگاه مخاطب، به صورت پایلوت و برای نخستین بار در کشور به صورت همزمان با چهار استان دیگر منعقد می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در مدت 80 ساعت و در دو بخش «آموزش‌ مهارت‌های عمومی» و «آموزش مهارت‌های زندگی» اجرا می‌شود، تصریح کرد: سهمیه استان در این طرح 1000 نفر است و تأکید می‌شود به کسانی که این آموزش‌ها را پشت سر می‌گذارند گواهی‌نامه معتبر و قابل پذیرش برای دستگاه‌های اجرایی اعطا شود.
کریمی گفت: جامعه هدف این طرح سربازان و به ویژه سربازانی است که ماه‌های آخر خدمت را می‌گذرانند و باید تلاش شود که در زمینه تبلیغ و جذب مخاطب و به ویژه کارایی این آموزش‌ها قوی عمل کنیم و افزایش کارایی این طرح قطعا منجر به جذب اعتبار بیشتری برای استان خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به حضور اساتید مجرب و باسواد در مجموعه ورزش و جوانان استان، بیان کرد: این اساتید نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز، با جهاد دانشگاهی استان برای پیشبرد امور آموزشی این طرح همکاری داشته باشند.
سیروس رضایی، سرپرست جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه با معرفی فعالیت‌های این نهاد در سه بخش فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، گفت: این مجموعه با تدوین 7000 عنوان دوره آموزش در زمینه‌های مختلف و با دارا بودن بیش از 200 مدرس با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا، تجربه طولانی و ارزشمندی را در امر آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت دارا است.
وی با بیان کلیات این طرح، تشریح کرد: گستره آموزشی این طرح سراسر استان را شامل می‌شود، مکان کلاس‌ها هم در فضاهای نیروهای مسلح و هم در جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و معرفی جامعه هدف از سوی نیروهای مسلح و با اولویت دادن به افراد علاقمند و با انگیزه خواهد بود و مستندسازی و نظرسنجی نیز توسط جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد و ضمن اینکه در گزینش رشته‌های آموزشی نیازهای خاص استان نیز مدنظر قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه نمایندگان نیروهای مسلح به رایزنی و بیان دیدگاه‎های خود در خصوص مشکلات و دغدغه‌های اصلی اجرای این طرح و نیز تجارب کسب شده در برگزاری طرح‌های مشابه با سازمان‌های دیگر نظیر سازمان هلال احمر، جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر