کد خبر: 945602
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
بی‌توجهی به ساختار‌های اخلاقی به پرونده‌های جنایی بسیاری منجر می‌شود. افراد در جریان این پرونده‌ها به جای مراجعه به قانون دست به انتقام‌گیری زده و حوادث خونین را رقم می‌زنند. در جریان پرونده‌ای که قضات دیوان عالی کشور رأی آن را تأیید کرده‌اند مردی جوان وقتی متوجه ارتباط پنهانی همسر برادرش با مردی ناشناس شد حادثه خونین را رقم زد که پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، چهارم آبان سال‌۹۴، مأموران کلانتری‌۱۲ ورامین از قتل پسر ۲۴ ساله به نام امیر در بیابان‌های اطراف شهر باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مرد جوان در درگیری با دو برادر به نام‌های محمد و سجاد با ۱۷‌ضربه چاقو به قتل رسیده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، عاملان قتل بازداشت شدند و محمد در خصوص انگیزه قتل گفت: امیر با زن برادرمان رابطه داشت به همین دلیل او را به قتل رساندیم. او در شرح ماجرا گفت: «دو برادرم ازدواج کرده بودند و هر کدام در یک طبقه مستقل در ساختمان پدرم زندگی می‌کردند. روزی در خانه نشسته بودم که فرد ناشناسی پیامک فرستاد و در آن نوشته بود روی بام خانه یک کفتر نشسته است. به پشت بام رفتم، اما از کفتر خبری نبود. هنگام پایین آمدن از پله‌ها به خانه برادر بزرگم رفتم تا سری به همسرش بزنم، اما وقتی در زدم زن برادرم هراسان در را باز کرد و گفت: مهمان دارد. همان شب دوباره از آن فرد ناشناس پیامکی آمد که او بعد از فحش و ناسزا ادعا کرده بود زمانیکه پیامک اول را فرستاده بود دو نفر از دوست‌های صمیمی‌ام به نام‌های امیر و ابوالفضل مهمان زن برادرم بوده‌اند. شوکه شدم و ماجرا را با برادر دیگرم – سجاد- در میان گذاشتم.»
متهم در ادامه گفت: «من و سجاد تصمیم گرفتیم در این مورد تحقیق کنیم تا مطمئن شویم به همین خاطر از دختر برادرم سؤال کردیم که با این سؤال او به گریه افتاد. این شد که با امیر و ابوالفضل در بیابان‌های قرچک قرار گذاشتیم و همراه دختر برادرمان سر قرار رفتیم. او با دیدن آن دو نفر دوباره به گریه افتاد که مطمئن شدیم این موضوع حقیقت دارد. آنجا بود که با هم درگیر شدیم و دست به چاقو شدم. ابوالفضل با دیدن چاقو از ترس فرار کرد، اما امیر را با ۱۷ ضربه چاقو به قتل رساندم.» بعد از اقرار‌های مرد جوان، برادر او نیز تحت بازجویی قرار گرفت و بعد از تأیید حرف‌های برادرش گفت: روز حادثه در محل حضور داشته، اما در قتل نقشی نداشته است. به این ترتیب محمد به اتهام قتل عمد و سجاد و ابوالفضل به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی روانه زندان شدند و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده مادر مقتول درخواست قصاص کرد، سپس دو برادر بار دیگر ماجرا را شرح دادند و از خودشان دفاع کردند. در ادامه ابوالفضل که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «دو برادر دروغ می‌گویند آن‌ها روز حادثه من و مقتول را به بیابان‌های ورامین کشاندند و بی‌رحمانه امیر را به قتل رساندند. اگر از دست آن‌ها فرار نکرده بودم الآن من هم مرده بودم.» در پایان هیئت قضایی بعد از شور، محمد را به قصاص، سجاد را به حبس و ابوالفضل را نیز به حبس و شلاق محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات یکی از شعبات آن تأیید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار