کد خبر: 945597
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
دیدار‌های هفته هجدهم لیگ برتر در حالی امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که پرسپولیس می‌تواند به‌طور موقت هم که شده به صدر جدول بازگردد.
دنيا حيدری
سرویس ورزش جوان آنلاین: استارت دیدار‌های این هفته با مصاف پرسپولیس- استقلال خوزستان و همچنین رویارویی نفتی‌های آبادان با پدیده زده می‌شود و فردا هم با برگزاری سه دیدار حساس دیگر (تراکتور- استقلال، پیکان- سپاهان و سپیدرود- ماشین‌سازی) پیگیری می‌شود که بدون تردید بازی تبریز بازی بزرگ این هفته است.

قربانی قعرنشین برای صدرنشینی
باخت در غدیر اهواز غیرمنتظره و ضربه‌ای سخت برای مدافع عنوان قهرمانی بود، هرچند که بسیاری حواشی قبل از بازی را عامل اصلی نخستین شکست این فصل سرخپوشان پایتخت می‌دانند، اما برانکو مثل همیشه ترجیح می‌دهد به جای پرداختن به این مسائل به بازی ساعت ۱۶ امروز با استقلال اهواز و سه امتیاز آن فکر کند. سه امتیازی که می‌تواند پرسپولیس را یک‌بار دیگر به صدر جدول برساند. صدرنشینی که البته احتمال دارد ۲۴ ساعت بعد با پیروزی سپاهان مقابل پیکان بازپس گرفته شود. با وجود این، پروفسور کروات پرسپولیس تأکید می‌کند که باخت برابر فولاد تیمش را متزلزل نمی‌کند: «ترجیح می‌دهم در خصوص داوری حرفی نزنم، وقتی با گفتن اینکه فقط خواهان یک داوری محترمانه هستیم، جریمه شده‌ام! بازی با فولاد تمام شد. اجازه نمی‌دهیم آن شکست خللی در برنامه‌ها و هدفی که داریم، ایجاد کند. همچنان برای برد و رسیدن به یک قهرمانی دیگر تلاش می‌کنیم. البته این را هم می‌دانیم استقلالی‌های خوزستان همیشه خوب بازی می‌کنند، خصوصاً حالا که چیزی برای از دست دادن ندارند.»
پیروزی یک بر صفر پدیده برابر استقلال خوزستان گواه حرف‌های برانکو است. در واقع تیم بوستانی با وجود کسب تنها شش امتیاز و حضور در آخرین رتبه جدول خوب فوتبال بازی می‌کند و دست‌کم گرفتن این تیم و دلخوش کردن به حرف‌های سرمربی آبی‌پوشان اهوازی «در این بازی ما فقیر هستیم و پرسپولیس غنی»، اشتباهی محض است و می‌تواند ضربه سنگین دیگری برای برانکو و شاگردانش باشد، حتی اگر استقلالی‌های خوزستان ۱۰ هفته باشد که رنگ برد را ندیده باشند، خصوصاً که پرسپولیس در این بازی ماهینی، انصاری و همتی را به دلیل مصدومیت و نوراللهی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و وضعیت ربیع‌خواه نیز به گونه‌ای است که سرمربی سرخپوشان ترجیح می‌دهد برای استفاده از او ریسک نکند. جدای از آن، برانکو هنوز نتوانسته توازن لازم را بین نفرات قبلی و بازیکنان جدید تیمش ایجاد کند، به‌طوری‌که گفته می‌شود پرسپولیس با همان نفرات قبلی و دست بسته بهتر بازی می‌کرد تا با استفاده از تازه‌واردها. مسئله‌ای که باید دید در این بازی هم صدق می‌کند یا رویارویی پرسپولیس با استقلال اهواز در آزادی پایانی بر این بدبینی‌ها خواهد بود. پایانی که می‌تواند با صدرنشینی تیم برانکو همراه باشد.

جذاب و حساس
حساس‌ترین دیدار این هفته، اما ساعت ۱۵:۳۰ فردا در تبریز برگزار می‌شود. جایی که تراکتورسازان از استقلالی‌های پایتخت پذیرایی می‌کنند. سرخپوشان تبریزی هفته گذشته دو امتیاز باارزش را در مصاف با نساجی از دست دادند. امتیاز‌هایی که البته تراکتوری‌ها بر این باور بودند که داور بازی از آن‌ها گرفته است. مسئله‌ای که به اعتراض‌ها، واکنش و حتی بیانیه تند و تیز نماینده سرخپوش تبریز نیز کشیده شد و این ترس را به دل استقلالی‌ها انداخت که مبادا کمیته داوران برای دلجویی از تراکتور هم که شده، نگاه خاصی به داوری بازی روز جمعه داشته باشد و با همین نگاه بیانیه‌ای برای تأکید به سلامت داوری این بازی صادر کردند. همین مسئله کافی بود تا حساسیت این بازی به اوج خود برسد، خصوصاً که سه امتیاز این بازی می‌تواند صعود یک پله‌ای شاگردان شفر را در صورت پیروزی استقلال به دنبال داشته باشد و تثبیت جایگاه تراکتورسازان را در صورت پیروزی میزبان. مسئله‌ای که بدون شک می‌تواند از مصاف سرخابی‌ها در یادگار امام دیداری جذاب و البته فیزیکی به نمایش بگذارد. ضمن اینکه مصاف استقلال و تراکتور از لحاظ رویارویی مهر‌ه‌های تیم ملی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما شاید جالب‌ترین اتفاق حضور منشا در ترکیب استقلال باشد. بازیکن سیه‌چرده‌ای که نیم‌فصل اول را با پرسپولیس برابر تراکتور به میدان رفت و حالا با رقیب این تیم و پیراهن آبی‌پوشان پایتخت مقابل تراکتور بازی خواهد کرد. مهاجمی که در اولین فصل حضورش در پرسپولیس دروازه تراکتور را باز کرد و در بازی هفته گذشته هم در همان ۱۸ دقیقه‌ای که در زمین بود، یک پاس گل داد تا شاید برگ برنده شفر برابر تراکتورسازان متمولی باشد که با وجود فاصله پنج امتیازی تا صدر و رقابت فشرده مدعیان، خود را یکی از شانس‌های قهرمانی این فصل می‌دانند و برای دستیابی به آن نیز هزینه زیادی کرده‌اند، هرچند که بدون شک بار اصلی این بازی روی دوش داور میدان است، خصوصاً بعد از هفته پرحرف و حدیث گذشته که با اشتباهات فراوان همراه بود!
در دیگر بازی‌های روز جمعه؛ سپاهان صدرنشین به مصاف پیکان می‌رود تا در صورت برتری در این دیدار خارج از خانه جایگاه خود را تثبیت کند و سپیدرود رشت هم در دیداری خانگی از ماشین‌سازان تبریزی پذیرایی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار