کد خبر: 945588
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در کمیسیون تلفیق اکنون احکام و جداول نهایی شده و احتمالاً روز شنبه در جلسه عصر مجلس بررسی لایحه در صحن علنی آغاز خواهد شد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، چهارم دی‌ماه سال جاری دولت لایحه بودجه را به مجلس آورد و بعد از آن بررسی‌ها در کمیسیون تلفیق آغاز شد که البته در نهایت با اعمال تغییراتی در لایحه به تصویب رسید.
اکنون آخرین اخبار از سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که بعد از نهایی شدن احکام، جداول و ردیف‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد، اصلاحات انجام شود و به زودی چاپ خواهد شد. بر این اساس قرار است در روز شنبه هفته آینده بعد از جلسه غیرعلنی نوبت صبح، در جلسه عصر نمایندگان بررسی لایحه را در صحن در دستور کار قرار دهند.
این در حالی است که ابتدا کلیات مطرح و بعد از رأی آوردن احکام درآمدی و سقف درآمد‌ها در بودجه عمومی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و بعد از آن احکام هزینه‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت تا اعضا در صورت پیشنهاد افزایش هزینه، سقف آن را مدنظر قرار داشته باشد. پیش‌بینی بر این است در صورتی که بررسی لایحه بدون وقفه در مجلس انجام شود، احتمالاً تا ۱۰ روز لایحه در حضور نمایندگان بررسی و تصویب خواهد شد.
از مهم‌ترین تغییراتی که در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه اعمال شد می‌توان به افزایش سقف معافیت کارکنان که حدود ۴۰۰ هزار تومان بود و به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید، اشاره کرد. همچنین حذف پیشنهاد دولت برای واگذاری مسئولیت حذف یارانه‌بگیران پردرآمد به استانداران و تغییراتی در بخش نفت از جمله تغییرات مهم لایحه به شمار می‌رود.
لایحه بودجه سال آینده با سقف بودجه عمومی ۴۷۸ هزار میلیارد تومان بسته شده‌است که در آن سهم نفت حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان، درآمد‌های مالیاتی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی‌های مالی ۵۱ هزار میلیارد تومان بوده‌است. در کنار آن درآمد‌های اختصاصی دستگاه‌ها نیز وجود دارد که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده‌است. این سقف‌ها در نهایت می‌تواند در زمان تصویب نهایی بودجه دستخوش تغییر باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار