کد خبر: 945568
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
شهردار مشهد با اشاره به ديدار شهردار کلانشهرها و دستور معاون اول رییس جمهور خبر داد:
یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در نشست شهرداران کلانشهرها با معاون رئیس جمهور مطرح شد بحث مشکلات حاشیه چند کلانشهر از جمله مشهد بود که با توجه به دستوری که آقای جهانگیری در این خصوص داده‌اند و اهتمام وزیر راه و شهرسازی بازآفرینی شهری در حاشیه‌های شهر سرعت خواهد گرفت.

به گزارش جوان آنلاين محمدرضا کلائی شهردار مشهد با اشاره به نشست شهرداران کلانشهرها با اسحاق جهانگيري، معاون رئیس جمهور گفت: این دیدار با حضور وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه بودجه و مدیران سازمان امور مالیاتی برگزار و گفتگوهای متعددی در خصوص مسائل مربوط به شهرداری‌ها کلانشهرهای کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص حاشیه شهر مشهد داریم که بخشی از آن باید در دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه و بخشی دیگر نیز در بحث بازآفرینی شهری پیگیری و برطرف شود، اظهار کرد: این موضوع در نشست روز گذشته با معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد و امیدواریم با توجه به دستوری که معاون اول رئیس جمهور داده‌اند و اهتمامی که وزیر راه وشهرسازی داشتند، این موضوع سرعت بگیرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در این نشست همچنین موضوعاتی که اکنون به صورت ویژه در کمیسیون‌های دولت در حال رسیدگی است مطرح و مقرر شد که با سرعت بیشتری پیگیری شود.

کلائی ادامه داد: در کنار این مسائل فعال شدن کمیسیون شهرداری‌های کلانشهرها در دولت نیز مطرح که جمع بندی نهایی در مورد آن انجام شد و قرار شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز توان بیشتری برای موضوعات مرتبط با حمل و نقل عمومی از جمله حمل و نقل ریلی و خرید اتوبوس گذاشته و برآن تمرکز بیشتری داشته باشد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه یکی دیگر از مباحث مطرح شده تامین مالی شهرداری‌ها بود، اضافه کرد: پس از بحث و بررسی قرار شد این موضوع به صورت جدی و با انجام هماهنگی‌هایی به صورت جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد بودجه 98 و ضمانت‌های بانکی بود که در این نشست مطرح و تصمیماتی در خصوص آن گرفته شد.

کلائی گفت: در ادامه این نشست موضوعات چند کلانشهر از جمله شهر مشهد و حاشیه هاي آن و مجموع تسهیلاتی که در این رابطه باید در دولت پیگیری شود به صورت ویژه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار