کد خبر: 945559
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: روز یکشنبه هفته آینده سازمان برنامه و بودجه آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیئت دولت و اصحاب رسانه ارائه کند.

جوان آ‌نلاین: محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تخصیص عیدی به همه افرادی که مشمول دریافت آن می‌شدند، به خزانه داده شد و خزانه هم مبالغ آن را آماده کرده است.هر دستگاهی که موفق شد لیست کارکنان خود را ارائه دهد، مبلغ مورد نظر را دریافت کرد مانند صندوق های بازنشستگی که بلافاصله وجه خود را گرفتند. برخی وزارتخانه‌های بزرگ علیرغم اینکه مبالغ مربوط به عیدی کارکنان آنها آماده بود اما مشکل تهیه لیست، بخصوص برای افراد غیر رسمی خود را داشتند.

نوبخت افزود: عذر هیچ دستگاهی پذیرفته نیست اگر تا دیروز و امروز نتوانسته باشند لیست کارکنان خود را برای دریافت عیدی به خزانه بدهند. اگر تاخیری صورت بگیرد این قصور را متوجه همکاران خودم در دستگاه‌های ستادی وزارتخانه‌ها می‌دانم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تا پایان سال ۵ نوبت پرداختی به شاغلین و بازنشستگان خواهیم داشت. یارانه اسفند را هم زودتر از موعد پرداخت می‌کنیم. نیمه دوم اسفند هم حقوق کارکنان پرداخت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه در هفته پیش‌رو حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص می‌دهیم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال ۶ هزار میلیارد تومان دیگر برای طرح های عمرانی پرداخت کنیم.

وی افزود: انتظار بانک مرکزی این است که ارز صادراتی کسانی که صادرات غیر نفتی دارند را وارد اقتصاد ملی کند.

نوبخت گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ بنا بر نظر مقام معظم رهبری صرفه جویی کردیم و ۴۳۷ هزار میلیارد را به ۴۰۷ هزار میلیارد رساندیم و اصلاح ساختار بودجه را در تبصره ۲۱ لایحه بودجه انجام دادیم.

وی بیان کرد: روز یکشنبه هفته آینده سازمان برنامه و بودجه آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیئت دولت و اصحاب رسانه ارائه دهد. هفته آینده این اصلاح ساختار را به شما ارائه می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: گفتن اصلاح ساختار آسان است ولی عمل به آن دشوار است. این مانند داستان خالکوبی شیر است.

نوبخت به ۹۳۴ هزار یارانه پنهان و آشکار اشاره و عنوان کرد: یارانه‌های فراوانی می‌دهیم که هدفمند نیست و اصلاح ساختار همین است. بودجه را با توجه به مصوبه دولت اجرایی می کنیم.

وی با رد این موضوع که بودجه ۹۸ برای ۴ ماه اول سال نیست، گفت: بودجه برای کل سال است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار