کد خبر: 945556
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱
طبق تحقیقات جدید دانشمندان حرکت قلب به قدری قدرتمند است که می‌تواند وسایلی را شارژ کند که جان ما را نجات می‌دهند.
مترجم: رضا محمدی
سرويس فناوری جوان آنلاين: بر اساس تحقیقات جدید، حرکت قلب به قدری قدرتمند است که می‌تواند وسایل صرفه‌جویی در زندگی را شارژ کند. بر اساس این مطالعه، با استفاده از یک اختراع سنتی می‌توان از انرژی قلب استفاده کرد تا دستگاه‌های قابل کاشت را به کار گیرد. ایجاد یک منبع انرژی در بدن می‌تواند میلیون‌ها نفر را نجات دهد که دیگر وسایل قابل کاشت از نیاز به جراحی به تعویض باتری تکیه می‌کنند.

طبق تحقیقات جدید دانشمندان حرکت قلب به قدری قدرتمند است که می‌تواند وسایلی را شارژ کند که جان ما را نجات می‌دهند.
بر اساس این مطالعه، با استفاده از یک اختراع سنتی توسط مهندسان، انرژی جنبشی قلب می‌تواند به برق تبدیل شود تا به طیف وسیعی از دستگاه‌های قابل کاشت تبدیل شود.
میلیون‌ها نفر به کارگران مصنوعی قلب و دیگر دستگاه‌های اندازه‌گیری بدن انسان اتکا می‌کنند که با باتری کار می‌کنند که نیاز به جایگزین شدن هر پنج سال دارد. این جایگزین نیازمند جراحی است که می‌تواند پرهزینه و باعث ایجاد عوارض و عفونت‌ها باشد.

ژانگ، استاد مهندسی در سن‌آنتونیو می‌گوید: «ما سعی داریم مشکل نهایی را برای هر دستگاه زیست قابل کاشت دیگر حل کنیم. چطور شما یک منبع انرژی مؤثر ایجاد می‌کنید تا این دستگاه در طول کل طول عمر بیمار کار خود را انجام دهد، بدون نیاز به جراحی برای تعویض باتری؟»
لین دانگ، عضو اولیه این طرح تحقیقاتی می‌گوید: «از اهمیت مساوی این است که این دستگاه با عملکرد body's تداخل نداشته باشد. ما می‌دانستیم این دستگاه سبک، انعطاف‌پذیر و کوتاه باشد، بنابراین نه تنها متناسب با ساختار pacemaker فعلی است، بلکه برای چند کاربرد آینده نیز مقیاس‌پذیر است.»

محققان پیشنهاد می‌کنند تا انرژی جنبشی سیم اتصال متصل به قلب را مهار کند و آن را به الکتریسیته تبدیل کند تا به طور مستمر باتری‌ها را شارژ کند. ماده اضافه‌شده نوعی از لایه‌های پیزوالکتریک است که PVDF نامیده می‌شود و هنگامی که با ساختار‌های متخلخل طراحی می‌شود یا یک آرایه از میله کوچک و یا یک cantilever انعطاف‌پذیر می‌تواند حتی حرکت مکانیکی کوچک را به الکتریسیته تبدیل کند. یک مزیت دیگر اینکه همان modules می‌توانند به طور بالقوه به عنوان سنسور برای فعال کردن جمع‌آوری داده برای پایش بلادرنگ بیماران استفاده شوند. آن‌ها معتقدند در اولین دور مطالعات انجام شده روی حیوانات به نتایج بسیارخوبی رسیده‌اند.

منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر