کد خبر: 945518
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
پشتک وارو‌هایی که پسر چابهاری را چهره کرد
پشتک وارو‌های پسر چابهاری، که فضای مجازی را پر کرده بود پای او را به تلویزیون باز کرد. حالا او با عمویش در تهران است و در گفت وگو با خبرنگار ما از آرزوهایش صحبت می‌کند. او دانش آموز پایه نهم مدرسه شهید صدوقی چابهار است و۳ برادر و ۳ خواهر دارد. چند سالی است به خاطر فلج شدن پا‌های پدر، بعد از مدرسه در یک مغازه شاگردی می‌کند.
سرویس ورزشی "جوان آنلاین"- وحید صابری: پسر چابهاری که پس از صحنه شادی گل در مدرسه حرکات ژیمناستیک را انجام داد سید رضا صالحی رئیس کمیته ملی المپیک را بر آن داشت تا خیلی سریع دستور پیگیری و شناسایی او را بدهد. زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک هم از هیئت استان سیستان و بلوچستان آن را ردیابی کرد. او کسی نیست جز ساسان پرکان پسر ۱۶ ساله که در مدرسه اش بابت گلزنی در بازی فوتبال از همکلاسی‌هایش می‌خواهد کنار بروند تا شادی اش را تماشا کنند. پشتک‌هایی پشت‌سر هم که مدیر مدرسه فیلمش را گرفت.
ساسان پرکان می‌گوید: پدرم نانواست، اما از وقتی که توان راه رفتن ندارد، نمی‌تواند هزینه زندگی را تأمین کند. کنار پدر، بی بی با درست کردن ترشی و فروختن آن کمک خرج بود، اما دیگر چشم‌ها و پاهایش او را یاری نمی‌کنند. ساسان می‌گوید:حرکات ژیمناستیک را با تشویق و راهنمایس هاس عمویش در کنار ساحل یادگرفته است. از کودکی علاقه زیادی به حرکات ژیمناستیک و فوتبال داشته و هر روز کنار ساحل پشتک می‌زند. عمویم که متوجه استعداد من شده بود حرکات ژیمناستیک را آموزش داد و هر روز در ساحل تمرین می‌کردم. در کنار آن نیز فوتبال بازی می‌کردم و در بازی نیز حرکات آکروباتیک می‌زدم. آن روز هم که فیلم من گرفته شد‌ایم حرکات را روی زمین خاکی مدرسه انجام دادم.
پرکان در ادامه می‌گوید: «در مدرسه مسابقات فوتسال جام فجر برگزار شد و در فینال مسابقه دو گل از ۵ گل تیم را من زدم و قهرمان شدیم. بعد از سوت پایان بازی می‌خواستم شادی خاصی انجام بدهم از مدیر اجازه گرفتم و در حیاط مدرسه چند پشتک زدم. مدیر مدرسه از من فیلم گرفت و آن را در فضای مجازی منتشر کرد. چند روز بعد مدیر مدرسه اطلاع داد که رئیس کمیته ملی المپیک از من دعوت کرده تا به تهران بروم تا استعدادهایم شناسایی و تقویت شود. الان چند ورزی در تهران هستم برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در تهران هستم، اما خبری از مسئولین ورزشی نیست.
پدیده ژیمناستیک کار چابهاری می‌گوید:من انتظار زیادی از مسئولین ندارم، اما واقعا یک سالن و امکانات حداقل حق بچه‌های منطقه است. نا استعداد‌های زیادی داریم که باید شناسایی شوند. خودم به ژیمناستیک خیلی علاقه دارم و می‌خواهم به سطح حرفه‌ای برسم. به خاطر فقر امکانات همچون بارفیکس خرک تنها در حرکات زمینی مهارت دارم. امیدوارم روزی به صورت حرفه‌ای تمرین کنم.

آن صحنه شادی پس از گل بود
رئیس فدراسیون در مورد ژیمناستیک کار چابهاری گقت:نوجوان چابهاری پیش از این زیر نظر مربیان مشغول فعالیت بوده و آن صحنه مربوط به شادی پس از گل بوده است! پس از آنکه سیدرضا صالحی امیری به رئیس فدراسیون ژیمناستیک دستور پیگیری برای شناسایی نوجوان چابهاری را داد، زهرا اینچه درگاهی توضیحی را در مورد این نوجوان ارائه کرد.
در توضیح وی آمده است: «ایشان ساسان پرکان کلاس سوم راهنمایی مدرسه صدوقی در چابهار هستند که در مسابقات المپیاد استعداد‌های ورزشی که در سنندج حدود یک ماه قبل هم برگزار شد بعنوان عضو تیم اعزامی استان اعزام شده و در مسابقات هم حضور داشتند.

ایشان تحت آموزش می‌باشند و مدتهاست که ژیمناست می‌باشد (مورد توجه و آموزش و در برنامه استعدادیابی و ...) از قبل از پخش این کلیپ. اما این کلیپ شادی بعد از گل در بازی فوتبال در حیاط مدرسه است که نوجوان ژیمناست به همه می‌گوید کنار باشند تا شادی بعد گل خود را جشن بگیرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار