کد خبر: 945483
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶
یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا
دومین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی امشب با برگزاری دو دیدار همزمان (۲۳:۳۰) برگزار می‌شود که رئالی‌های مادرید در هلند به مصاف آژاکس می‌روند و دورتموند در انگلیس با تاتنهام دیدار می‌کند.
شميم رضوان
سرویس ورزش جوان آنلاین: 

کار سخت دورتموند در انگلستان
پیروزی برابر موناکو سند حضور دورتموند در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را امضا کرد تا آلمان‌ها سه سهم در بین ۱۶ تیم صعود کرده به این مرحله داشته باشد. یکه‌تاز رقابت‌های بوندس‌لیگا که با ۵۰ امتیاز از ۱۵ پیروزی، پنج مساوی و تنها یک باخت در صدر جدول رقابت‌های سطح اول فوتبال آلمان قرار دارد، آخرین تیمی بود که به یک‌هشتم نهایی راه یافت و حالا بعد از موفقیت‌های مرحله گروهی و صعود به عنوان صدرنشین گروه خود باید با تاتنهام دست و پنجه نرم کند. زردپوشان که بعد از قهرمانی در سال ۱۹۹۷ دیگر هرگز موفق به کسب جام لیگ قهرمانان نشدند، امسال با توجه به موفقیت‌هایی که در بوندس‌لیگا کسب کردند، به تکرار قهرمانی ۲۲ پیش امیدوارند، اما برای رسیدن به این هدف راه درازی دارند و قبل از هر چیزی باید تاتنهام را از سد راه بردارند. تیمی که فصل گذشته در مرحله گروهی با وجود حضور رئال‌مادرید و بورسیا دورتموند اول شد تا ثابت کند که می‌تواند بهترین تیم‌ها را هم شکست دهد و حریف ساده و دست و پابسته‌ای نیست. یکی از اتفاقات جالب این بازی بازگشت سانچو، پدیده انگلیسی دورتموند به خاک کشورش است. البته دورتموند تاریخچه خوبی در رقابت‌های اروپایی دارد، ولی آژاکس هم تعداد زیادی از بازیکنانی که با آن‌ها فینال لیگ اروپای ۲۰۱۷ را تجربه کرد در اختیار دارد و به همین دلیل هم نمی‌توان مردان اریک تنهاگ را دست‌کم گرفت. علاوه بر آن، زردپوشان که سه‌شنبه در جام حذفی آلمان برابر وردربرمن در ضربات پنالتی شکست خوردند در این بازی مارکو رویس، کاپیتان خود را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

رئال احیا شده مقابل آژاکس
بدون شک مصاف آژاکس و رئال‌مادرید و تقابل هونتلار با تیم سابق خود (رئال) جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی امشب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. کهکشانی‌ها با شش قهرمانی در لیگ قهرمانان، حالا به دنبال هت‌تریک هستند. سفیدپوشان مادریدی که این هفته با پیروزی برابر اتلتیکو به رده دوم جدول اسپانیا صعود کردند، نخستین تیمی بودند که از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کردند و بعد از کسب دو قهرمانی پیاپی با زیدان، حالا به دنبال هت‌تریک قهرمانی هستند و امیدوارند با سولاری نیز روند قهرمانی‌های خود در لیگ قهرمانان را حفظ کنند. هرچند که بعد از قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی، ۷۲ درصد از کاربران به گزارش مارکا به برتری رئال برابر آژاکس رأی دادند، اما رئالی‌ها با تجربه باخت فصل گذشته به تاتنهام در مرحله گروهی خوب می‌دانند که دست‌کم گرفتن حریفان به صلاح آن‌ها نیست و آژاکس، نایب‌قهرمان لیگ هلند اگرچه روی کاغذ و به‌زعم کاربران اجتماعی و هواداران فوتبال حریف ساده‌ای است، اما این تیم با در اختیار داشتن دی‌یونگ و دی‌لیخت که احتمالاً هر دو را فصل بعد با پیراهن بارسا خواهیم دید و نیز بازیکنان باتجربه‌ای، چون بلیند و هونتلار و مهاجم زهرداری، چون حکیم زیاش می‌تواند حریفی سمج و پردردسر برای کهکشانی‌ها باشد، خصوصاً که تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ اردیویسه هلند که سال ۱۹۹۵ اولین و آخرین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را با هدایت فن خال و حضور ریکارد در زمین بازی تجربه کرد، امید زیادی دارد تا یک‌بار دیگر به این عنوان دست یابد. البته برای رسیدن به این هدف، موانع دشوار زیادی را پیش‌رو دارد که مهم‌ترین آن مصاف با رئالی‌های مادرید در یک‌هشتم نهایی است. تیمی که کنار زدن آن کار ساده‌ای نیست، حتی اگر دیگر رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی را در ترکیب نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار