کد خبر: 945477
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
همزمان با اعلام آمادگی امریکا برای اعلام طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی، ایرلند نیز به برگزاری یک کنفرانس برای بررسی اقدامات ممکن برای مقابله با این طرح امریکا فراخواند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایرلند اعلام کرد که ظرف روز‌های آینده کنفرانسی را به منظور بررسی اقدامات ممکن برای مقابله با طرح صلح امریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» در دوبلین، پایتخت ایرلند برگزار می‌کند که در آن نمایندگانی از چند کشور عربی و اروپایی حضور خواهند داشت.
کنفرانس مذکور در سطح وزرای خارجه کشور‌های شرکت‌کننده برگزار می‌شود و قرار است مصر، اردن، فلسطین، ایرلند، فرانسه، سوئد و هلند در کنفرانس دوبلین حضور داشته باشند. این کنفرانس به رهبری ایرلند که از بارز‌ترین حامیان مسئله فلسطین در تریبون‌ها و محافل بین‌المللی است برگزار می‌شود و هدف از آن دستیابی به یک فرمول واحد برای برخورد با معامله قرن و وضع یک استراتژی از طریق تمرکز بر اصول ملی ثابت فلسطین است که دولت امریکا با جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی به دنبال زیر پا گذاشتن آن‌ها است.
در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد: می‌خواهیم با فلسطینی‌ها به منظور بررسی موضع آن‌ها نسبت به طرح صلح دونالد ترامپ و راه‌های موجود برای ازسرگیری روند صلح نشستی را برگزار کنیم، اما در اصل این کنفرانس با این هدف برگزار می‌شود تا این احساس را به فلسطینی‌ها منتقل کنیم که آن‌ها تنها نیستند و از یک حمایت عربی و اروپایی برخوردارند.
طبق گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل، وزارت خارجه این رژیم در میان مخالفت‌های شدید از نزدیک اتفاقات این کنفرانس را زیر نظر می‌گیرد.
این شبکه همچنین به نقل از سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از موضع‌گیری یکجانبه ایرلند درباره قانون بایکوت و قطع روابط با شهرک‌های اسرائیلی، دوبلین چگونه می‌تواند نقش یک میانجیگر عادل را ایفا کند؟
شبکه فاکس‌نیوز امریکا پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود که طرح صلح این کشور برای فلسطین و رژیم صهیونیستی آماده است و ترامپ پس از اطلاع از مضمون این طرح نسبت به محتوای آن اعلام رضایت کرده است.
شهرک‌سازی و نابودی راه‌حل دو کشوری
در گزارش دستگاه دیپلماسی اروپا با اشاره به ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در اراضی اشغالی با سرعتی بی‌سابقه در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، نسبت به پیامد‌های تسریع شهرک‌سازی‌ها بر راه‌حل تشکیل دو کشور هشدار داده شده است.
به گزارش ایسنا، طبق نتایج این گزارش، اشغالگران ۷هزار واحد مسکونی از جمله ۴ هزار و ۳۵۰ واحد در کرانه باختری و ۲۹۰۰ واحد در قدس شرقی بنا کرده‌اند.
طبق این گزارش، تعداد کل شهرک‌نشین‌ها در پایان سال گذشته میلادی به ۶۳۰ هزار تن در ۱۴۳ شهرک از جمله ۱۳۲ شهرک در کرانه باختری، ۱۱ شهرک در قدس شرقی و نیز ۱۰۶ شهرک پراکنده دیگر رسید.
گزارش یاد شده که شامل نیمه دوم سال گذشته می‌شود، اوایل ماه جاری میلادی توسط دیپلمات‌های اروپایی مورد اطمینان در قدس تنظیم شده است.
در این گزارش نتیجه‌گیری شده که تسریع در شهرک‌سازی‌ها در عمل هدف راه‌حل تشکیل دو کشور را از بین برده و آن را غیرقابل تحقق می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار