کد خبر: 945469
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
پس از تعطیلی چند روزه و فردای مراسم راهپیمایی جشن چهلمین سالروز انقلاب اسلامی، روزنامه آفتاب یزد تیتر یک خود را به خبر «ادعای درخواست ترامپ برای سفر به تهران» اختصاص داده است؛ خبری که در همین تیتر هم اشاره شده که یک ادعاست. ادعایی که بدون توجه به صحت و سقم آن تیتر یک می‌شود، یعنی آرزوست. آفتاب یزد با همین ادعای اثبات نشده به مقامات ایرانی توصیه می‌کند که بی قید و شرط به مذاکره بروند: «مذاکره با ترامپ، احتمالی است که این روز‌ها در محافل رسانه‌ای به گونه‌ای از زبان مقامات ایرانی مطرح می‌شود. اما نه با این عنوان که ایران مشتاق مذاکره است. بلکه به این معنا که کشورمان همچنان در‌های مذاکره را به روی خود نبسته، حتی بعد از خروج ترامپ از برجام و دومرحله تحریمی که علیه کشورمان به راه افتاد. داوود هرمیداس باوند گفت: ... ما اکنون ترامپی را می‌بینیم که باز هم بحث مذاکره بدون قید وشرط را مطرح کرده است. از یک طرف امریکا می‌خواهد که ایران را دریک وضعیت استیصالی قرار دهد که ایران با تمام وجودش خواستار انجام مذاکره با امریکا باشد و ایران هم نمی‌خواهد در این استیصال تن به مذاکره دهد... اگر ایران چنین قصد و نیتی داشته باشد، مذاکره طبق قانون ۳۳ منشور، اولین گام برای حل اختلافات است. بعد از آن مسائلی مثل میانجیگری و کمیسیون تحقیق و سازش و کمیسیون داوری و قضایی و استفاده از مکانیزم‌های منطقه‌ای مطرح می‌شود. اما برای مذاکره معمولاً نباید قید و شرطی گذاشته شود تا طرفین به صورت نسبی به منافع متقابل نایل شوند. در بحث مذاکره نباید مشکل اساسی وجود داشته باشد».
این در حالی است که کل این خبر در یک میزگرد در شبکه المیادین مطرح شد. از طرفی مذاکره با امریکا در زمان دولت اوباما و توسط دولت روحانی چه آورده‌ای برای کشور داشت که حالا از مذاکره با ترامپ که برجام را هم به هم ریخت و هر روز یک برنامه علیه ایران دارد، اینگونه استقبال کنیم؟!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
باقرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
واقعاابلهانه است
باقرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
واقعابی بصیرتی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
به نظرم مسئولین روزنامه آفتاب یزد،که خودراطلایه داران خردورزی وعقل می دانند .به این سخن نیزتوجه داشته باشند که مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود.
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
بابا این یارو (ترامپ) اصلاً عادت کرده تاخودشو مَچَل بکنه اصلاًتاخودشو مَچَل نکنه نمی شه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار