کد خبر: 945468
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
مسیح علی‌نژاد قرار بود فعال حقوق زنان باشد، فعالیتش را در حوزه حجاب، غیرسیاسی می‌دانست. اما حالا صراحتاً از براندازی می‌گوید. او در یک سخنرانی در دانشگاهی در امریکا می‌گوید: «من فقط برای حجاب اجباری نمی‌جنگم، حجاب اجباری یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی و قابل رؤیت‌ترین نشانه ظلم است. برای من این اولین قدم است برای رسیدن به برابری. همان‌طوری که ریگان می‌گفت: «این دیوار را بشکافید.» حجاب همان دیوار است و ما می‌خواهیم این دیوار را پایین بیاوریم. حجاب اگر برداشته شود، باقی کار آسان خواهد بود.»
اشاره علی‌نژاد به سخنرانی معروف ریگان و درخواست از شوروی برای شکستن دیوار برلین است. با این ادبیات و این نگرش نسبت به حجاب، درکش چندان سخت نیست که چرا مقوله حجاب در ایران به جای یک موضوع دینی و فرهنگی، یک موضوع سیاسی یا حتی امنیتی می‌شود. تصویر مسیح علی‌نژاد در کنار مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا نشان داد که علی‌نژاد حتی از همکاری با تحریم‌کنندگان ملت ایران هم ابایی ندارد و بی‌راه نیست اگر بگوییم سیاسی و امنیتی کردن موضوعات فرهنگی هم راهبردی است که مدیران امریکایی‌اش به او آموخته‌اند. تشویق علی‌نژاد به فیلم گرفتن مردم ایران از مشاجرات سیاسی و فرستادن آن برای او و پخش از برنامه‌اش هم نه علیه حکومت که در واقع ایجاد تنش و چالش میان مردم ایران بود. به زبان محاوره‌ای‌اش می‌شود به جان هم انداختن مردم ایران.
اخیراً هم ترجمه‌ای از بخشی از اسناد ویکی لیکس توسط کاربران توئیتر منتشر شده که می‌گوید علی‌نژاد همان زمانی که در ایران هم بود، با امریکایی‌ها همکاری داشته است. از جمله پنج ماه قبل از انتخابات ۸۸ با افسر سیاسی سفارت امریکا در لندن دیدار و درباره انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گفت‌وگو کرده است. همان زمان برخی خبر از جاسوسی علی نژاد می‌دادند، اما اصلاح‌طلبان که آن روز‌ها مسیح علی‌نژاد همکار رسانه‌ای‌شان بود، آن را تهمت دانستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار