کد خبر: 945465
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
پایگاه خبری المانیتور با اشاره به عقب‌نشینی نیروی دریایی امریکا از طرح افزایش تعداد ناوگان این کشور به ۳۵۵ کشتی، درباره ناتوانی برای مقابله با «تهدیدات ایران» هشدار داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک رسانه خبری- تحلیلی امریکایی با اشاره به اظهارات مقام‌های کنونی و سابق نیروی دریایی این کشور به تأثیرات منفی عقب‌نشینی این نیرو از طرح قبلی خود برای افزایش تعداد ناوگان کشتی‌های خود بر مواضع واشنگتن در قبال تهران پرداخته است.
بنا بر گزارش «المانیتور»، پنتاگون درصدد ارزیابی مجدد در طرح ساخت ناوگان متشکل از ۳۵۵ فروند کشتی است، اما کارشناسان نگران هستند که چنین اقدامی در حالی که تهدید ایران برای آبراهه‌های خاورمیانه با توسلش به گروه‌های نیابتی از سر گرفته شده، سبب تضعیف حضور امریکا در منطقه شود.
دوازدهم تیرماه سال ۱۳۹۶ بود که «فاکس نیوز» به نقل از مقام‌های نیروی دریایی امریکا نوشت: نیروی دریایی پیشنهاد ساخت ناوگانی متشکل از ۳۵۵ فروند کشتی و مجهز به ۱۲ ناو هواپیمابر، ۱۴۰ فروند شناور رزمی، ۵۲ فروند شناور کوچک سطحی، ۳۸ فروند کشتی آبی-خاکی و ۶۶ زیر دریایی را در ۳۰ سال آینده داده است.
این شبکه امریکایی ضمن متهم کردن ایران، روسیه و چین به انجام اقدام‌های خصمانه در دریا‌های آزاد گزارش داده بود که نیروی دریایی امریکا تنها مجهز به ۲۷۶ کشتی است که بسیاری از آن‌ها در حوضچه ویژه تعمیرات بوده یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
حالا المانیتور به عنوان یک رسانه خبری-تحلیلی امریکایی با اشاره به بازنگری و عقب‌نشینی نیروی دریایی امریکا از طرح افزایش تعداد ناوگان کشتی‌های نیروی دریایی به ۳۵۵ کشتی، نظر کارشناسان را جویا شده است.
جان ریچاردسون، فرمانده عملیات‌های دریایی ارتش امریکا ماه گذشته میلادی از بازنگری در طرح اولیه افزایش تعداد ناوگان نیروی دریای این کشور به منظور تطابق خود با استراتژی جدید وزارت دفاع امریکا خبر داده بود، استراتژی‌ای که تمرکزش روی چین و روسیه است.
وی گفته بود: «با توجه به استراتژی دفاعی ملی جدید و تغییرات در محیط امنیتی، چنین طرحی (طرح قبلی) داده شده بود و ما در حال انجام یک ارزیابی جدید درباره ساختار نیرو هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار