کد خبر: 945462
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
مستند «آسمان چلیپا» درباره زندگی و آثار کاظم چلیپا در پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» رونمایی شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره «هنر مقاومت»، مستند «آسمان چلیپا» به کارگردانی علی ملاقلی پور و تهیه‌کنندگی حسین همایون‌فر به زندگی و آثار کاظم چلیپا از نقاشان معاصر ایران می‌پردازد.
در این مستند، استادان و پژوهشگران هنر نقاشی معاصر، چون محمدعلی رجبی، مرتضی اسدی، ایرج اسکندری، سیدحمید شریفی، اسرافیل شیرچی و مینو خانی به توضیح و تفسیر شخصیت و آثار نقاشی چلیپا از نقاشی قهوه‌خانه‌ای تا نقاشی‌های مدرن دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته‌اند.
مراسم رونمایی از این اثر مستند که توسط گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تولید شده است، دیروز در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. کاظم چلیپا متولد سال ۱۳۳۶ در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران است.
او نقاشی را نزد پدرش مرحوم حسن اسماعیل زاده، نقاش قهوه‌خانه‌ای آموخته و تاکنون آثارش را در تعداد بسیاری نمایشگاه گروهی و بی‌ینال‌های نقاشی در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته است. چلیپا کسب مقام اول نمایشگاه بین‌المللی هنر‌های ظریفه ژاپن در سال ۱۳۷۱ را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده و برنده جایزه دست خط زرین امام (ره) در سالگرد هشت سال دفاع مقدس و برنده قلم موی زرین جایزه ویژه و دیپلم افتخار شده است. تدریس در رشته هنر دانشگاه‌های کشور و داوری نمایشگاه‌های مختلف تجسمی نیز از دیگر فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود. او همچنین عضو افتخاری انجمن نقاشان جمهوری آذربایجان (باکو) است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار