کد خبر: 945455
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
عابدپور خبرداد:
قائم مقام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در امور معادن و صنایع معدنی گفت: 89 واحد فرآوری سنگ معدنی تزئینی در استان فعال است.

بپریسا عابدپور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان بخصوص در حوزه سنگهای تزئینی واحدهای فرآوری زیادی در حال راه اندازی است و تعدادی از این واحد های فرآوری در حال فعالیت می باشد.

وی، با اشاره به فرآوری سنگهای تزئینی در چایپاره ادامه داد: این واحد سنگبری در مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع وبا سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت فرآوری تولیدات معادن منطقه مطابق استاندارد های بین المللی و با تولید روزانه 500 متر مربع انواع سنگهای تزئینی ساختمانی در حال فعالیت می باشد.

قائم مقام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، افزود: این واحد سنگبری با ایجاد اشتغال ثابت بطور مستقیم برای 20 نفر و بصورت غیر مستقیم برای 50 نفر ایجاد شده است.

در امور معادن و صنایع معدنی بیان کرد: در حال حاضر این واحد فرآوری علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشور های ترکیه، آذربایجان، عراق، ترکمنستان، قرقیزستان و دیگر کشورهای همسایه انواع سنگهای مرمریت، تراورتن و غیره را صادر می کند.

وی، در خصوص واحدهای فرآوری موجود در استان، گفت: در حال حاضر در استان تعداد انواع واحدهای فرآوری در استان به 89 واحد رسیده است.

عابد پور، خاطرنشان کرد: معدن سنگ نمک قاپلوق خوی یکی از معادن فعال استان می باشد که روش استخراج آن بصورت زیر زمینی بوده و استخراج سالانه این معدن 20 هزار تن می باشد و برای 20نفر ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر