کد خبر: 945450
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
وجود برخی محرومیت‌ها در کردستان سبب شده تا در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری برای رفع آن‌ها انجام بگیرد که تنها نمونه کوچکی از آن شامل اجرای ۶ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در این منطقه است.
محمدرضا سورى
سرویس ایران جوان آنلاین: یکی از محرومیت‌هایی که از گذشته برای مردم کردستان به یادگار مانده است، کمبود‌ها در بحث بهداشت و درمان است. با این حال در چهار دهه اخیر سعی بر آن شده تا این کمبود‌ها تا حد قابل توجهی حل شود، به طوری که تنها در هشت سال گذشته ۶ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان مورد بهره برداری قرار گرفته که بیشتر آن‌ها در زمینه بهداشتی و درمانی بوده است. حالا خبر می‌رسد که قرار است تا دو سال آینده سپاه کردستان برای کمک به رفع مشکلات درمانی مردم استان پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند؛ موضوعی که می‌تواند کمک بزرگی در جهت رفع نواقص بهداشت و درمان باشد و از سفر کرد‌ها به سایر استان‌ها برای درمان جلوگیری کند.

وجود برخی محرومیت‌ها در کردستان سبب شده تا در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری برای رفع آن‌ها انجام بگیرد که تنها نمونه کوچکی از آن شامل اجرای ۶ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در این منطقه است؛ موضوع مهمی که به گفته فرمانده سپاه استان کردستان مهم‌ترین ویژگی آن‌ها زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه بودن آنهاست. سردارمحمدحسین رجبی در توضیحات بیشتر در این خصوص گفت: «با وجود اینکه سهمیه استان در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای سال آینده یکهزار و ۲۰۰ پروژه اعلام شده است، اما در همایش فرماندهان در مشهد اعلام آمادگی کردیم که این آمار را تا ۲ هزار پروژه افزایش می‌دهیم.» وی همچنین با اشاره به شروع به کار و آغاز ساخت ۲۵۰۰ خانه برای مددجویان در استان کردستان افزود: «در دهه فجر امسال ۱۷۰ خانه از این میزان را افتتاح کردیم و تحویل خانواده مددجویان دادیم.»

ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج

از آنجا که یکی از مشکلات مردم منطقه کردستان بحث درمان است لذا این مهم موجب شده تا طی سال‌های گذشته ارتش و سپاه در کنار بسیج جامعه پزشکی با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی تا حدود قابل توجهی از مشکلات آن‌ها را کم کنند با این حال لازم بود که در این زمینه خدمات مستمر و همیشگی انجام بگیرد؛ موضوعی که سپاه را بر آن داشت تا به منظور حل این مشکل اقدام به ساخت بیمارستان جدیدی در سنندج کند.

سرانجام سال ۸۸ بود که کلنگ احداث این پروژه بر زمین زده شد. آن زمان اعلام شد بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع در بخش‌های آی سی یو، جراحی مردان و زنان، بستری وی آی پی، اورژانس و بخش زایمان و آزمایشگاه با تأمین اعتبارات لازم ظرف مدت دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. با این وجود برخی مشکلات موجب شد تا ادامه ساخت آن تا امسال دچار وقفه شود و تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

این مهم موجب شده تا برای تکمیل آن سپاه به طور جدی وارد عمل شود، سرانجام روز گذشته بود که فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در بازدید از پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج قول داد تا دو سال آینده این مرکز درمانی تجهیز و آماده بهره‌برداری شود. فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بازدید از مراحل پیشرفت این مرکز درمانی گفت: «با توجه به ارادتی که به مردم شریف استان داریم، از سال‌ها پیش مطالعه و ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج در دستور کار سپاه قرار گرفت و اخیراً برای تسریع و پیشرفت کار بیشتر اقدامات خوبی انجام شده که امیدوارکننده است.» سردار محمدحسین رجبی افزود: «از آنجا که همه اقدامات سپاه و ادارات دولتی در راستای ارائه خدمات و خدمتگزاری به مردم است، لذا این مهم موجب خواهد شد تا این مرکز درمانی تا سال ۱۴۰۰ تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.» استاندار کردستان نیز با تقدیر از اقداماتی که سپاه در چند سال اخیر برای رفع محرومیت‌ها انجام داده است، گفت: «لازم می‌دانم از اقدامات سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلف همچون تأمین امنیت، محرومیت‌زدایی در سطح روستا‌ها و اجرا و احداث پروژه‌های بزرگی همچون بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.» بهمن مرادنیا افزود: «تفاوت و فاصله‌ای میان سپاه و دولت وجود ندارد چراکه معیار هر دو خدمت‌رسانی به مردم استان کردستان است.» این در حالی است که بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان ۳۰ بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی برپا شده که به طور متوسط در هر بیمارستان به ۵ هزار نفر در مناطق محروم استان خدمات ارائه شده است. همچنین در این بیمارستان‌ها پزشکان متخصص و فوق‌تخصص، اقدامات پاراکلینیکی و تمامی خدمات لازم ارائه می‌شد. رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان با تأیید این خدمات گفت: «جدا از برپایی بیمارستان‌های صحرایی و تک‌تخصصی، به منظور بهره‌مندی تعداد بیشتری از مردم مناطق محروم از خدمات درمانی، هر ساله بالغ بر ۲۰۰ تیم‌پزشکی و بهداشتی به مناطق محروم اعزام می‌شود.» قاسم کاوه گفت: «این تیم‌ها با ترکیب خاصی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و در روستا‌های کم‌برخوردار خدمات مختلف پزشکی، بهداشتی و مشاوره‌ای به محرومان ارائه می‌دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار