کد خبر: 945431
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با رضا درستکار درباره جشنواره فیلم فجر:
رضا درستکار معتقد است که جشنواره فیلم فجر امسال استراتژی و راهبرد مشخصی نداشته، اما خروجی داوری‌های آن رضایتمند بوده است.
سرویس فرهنگی جوان آنلاین – مریم سروش: مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار و سیمرغ‌های بلورین به برگزیدگان این جشنواره اهدا شد. «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با دریافت جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن رکوردار این جشنواره بود.

البته جشنواره فیلم فجر امسال با حاشیه‌های بسیاری همراه بود. حاشیه‌های این جشنواره به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شد و کاربران فضای مجازی درباره فیلم‌ها، نحوه برگزاری جشنواره و داوری‌ها تبادل نظر کردند.

رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون درباره جشنواره فیلم فجر امسال به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «از برگزاری و مدیریت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رضایتی نداشتم و به‌رسم سال‌های قبل، امسال نیز مراسم اختتامیه جشنواره، جای خواص بوده است.»

این منتقد سینما با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر استراتژی و راهبرد مشخصی نداشته است می‌گوید: «با وجود اینکه جشنواره را فاقد استراتژی می‌بینم، اما از خروجی داوری‌ها رضایت داشتم و فکر می‌کنم که انتخاب‌ها مقرون به واقعیت بوده است و همچنین برخلاف سال‌های قبل با درصد کمی خطا اتفاق افتاده است.»

درستکار درباره فیلم‌های جشنواره امسال اظهار می‌دارد: «ما یک دوره متوسطی را سپری کردیم و کاملا فقدان مدیریت فرهنگی در سینما مشهود است. متاسفانه هر کسی را به حال خود رها کرده‌اند تا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، به همین دلیل محصولات یکپارچه و واجد ارزش به مفهومی که ما می‌شناسیم نبوده است.»

او با اشاره به اینکه تعداد معدودی از فیلم‌ها قابل مراجعه بودند، تصریح می‌کند: «بسیاری از فیلم‌های امسال آشفتگی و گسیختگی بسیاری داشت، اما فیلم‌های نسبتا خوبی نیز وجود داشت، از جمله «متری شش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد» و «۲۳ نفر» که فیلم‌های بهتری نسبت به دیگر فیلم‌ها بودند.»

این منتقد سینما می‌گوید: «امید است که در سال‌های آینده این رویداد که بزرگترین رویداد سینمایی کشور است، برنامه‌ریزی و اهداف مشخص‌تری را داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار