کد خبر: 945422
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
سرمقاله
محمدجواد اخوان
راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی، میعادگاه سالانه تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب‌اسلامی و راه شهدا به شمار می‌آید و به همین دلیل طی این سال‌ها تا حدودی به یک شاخص برای پایایی و پویایی این اصول و ارزش‌ها تبدیل‌شده است. طی سالیان متمادی نظام سلطه از طریق رسانه‌های خود و نیز جریان‌های وابسته و نفوذی تلاش کرده است این حضور تضعیف و یا خالی از روح انقلابی شود و البته این امید هرساله پس از ۲۲ بهمن به یأس مبدل می‌شود.
امسال نیز در طلیعه پنجمین دهه عمر انقلاب‌اسلامی، این حضور حماسی معنا و مفهوم ویژه‌ای می‌یافت و بحمدالله با عینیت یافتن این معنا و مفهوم در روز ۲۲ بهمن سال جاری، ملت ایران یک‌بار دیگر در مقابل امام راحل عظیم‌الشأن و خون شهدا سربلند شد. مشاهدات میدانی از تهران و سراسر کشور و برآورد‌های اولیه حاکی از استقبال بی‌سابقه و کم‌نظیر از چهلمین راهپیمایی فجر انقلاب در ۲۲ بهمن امسال دارد و این امر حاکی از بی‌اثر شدن تلاش‌های شبانه‌روزی دشمن و پادو‌های سیاسی و رسانه‌ای‌اش برای کم‌فروغ شدن آفتاب بلند انقلاب‌اسلامی است.
شاید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های راهپیمایی امسال، تقارن آن با چهلمین سال پیروزی انقلاب کبیر اسلامی بود. رسیدن انقلاب‌اسلامی به ۴۰ سالگی خود واجد معنای قابل‌ملاحظه‌ای است. انقلابی که با دست‌های خالی امت و امام و با توکل به خدا و اراده ایمانی رقم خورد و اگر نبود این ایمان و اخلاص در مسیر، بی‌شک انبوه عوامل مادی و دشمنان تا بن دندان مسلح بار‌ها آن را از پای درآورده بودند. گذر از این مسیر پرحادثه و سخت ۴۰‌ساله کار آسانی نبود و به شکرانه امتداد این مسیر نورانی باید در پیشگاه ذات باری‌تعالی سر به سجده‌گاه سایید. اگر نیم‌نگاهی به فرازوفرود‌های این ۴۰ سال بیفکنیم، روشن است که رسیدن و دیدن ۴۰ سالگی انقلاب خود یکی از الطاف خفیه و جلیه الهی است و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.
بی‌تردید کسی ادعا نمی‌کند انقلاب‌اسلامی در طی این ۴۰ سال به همه اهداف و آرمان‌های خود به‌صورت تمام و کمال دست‌یافته، اما گام نهادن در این مسیر الهی و پایمردی در طی طریق و در عین دستیابی به برخی رهاورد‌های بی‌نظیر یا کم‌نظیر، جای بسی خوشوقتی را فراهم می‌آورد. در میان عوامل دنیوی تداوم انقلاب، نقش مردم بی‌بدیل است و باید حضور ملت ایران را عامل مبقیه انقلاب دانست. پس پیروز اصلی این مبارزه ۴۰ ساله، مردم هستند و اگر کسی شایسته تقدیر و تحسین باشد، در درجه نخست همین مردم است. مردم ایران در برهه حساس به رسالت تاریخی خود عمل کرده و اکنون وظیفه مسئولان و همه‌کسانی که به انحای مختلف بر سر سفره انقلاب نشسته و یا به این واسطه جایگاهی اجتماعی یافته‌اند، آن است که قدردان اخلاص و وقت‌شناسی بی‌شائبه ملت سرافراز ایران باشند.
آنان که مردم ایران را شناخته باشند، می‌دانند که این ملت، چندان متوقع نیستند و تنها توقع‌شان از مسئولان استمرار حرکت در مسیر انقلاب‌اسلامی و عمل به وظایف محوله بر دوش‌شان است. اکنون اصلی‌ترین قدردانی مسئولان از مردم در چهلمین سالگرد انقلاب، «کار و تلاش بی‌وقفه و جهادی برای حل مشکلات واقعی مردم» است. ورود انقلاب به دهه پنجم عمرش، فرصت مغتنمی است که مسئولان و متصدیان امر، حرف‌درمانی، جنجال‌سازی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌سازی‌های کاذب، سردست گرفتن مطالبات اقلیت‌های قدرتمند سیاسی و اقتصادی و تنبلی و بی‌عملی را ر‌ها کرده و به جهاد شبانه‌روزی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بپردازند. سرفصل‌های مطالبات و گله‌مندی‌های مردم در این حوزه مشخص است و نیازی به تکرار آن‌ها نیز نیست. اگر همت و مدیریت جهادی به میدان عمل آید می‌توانیم در طلیعه دهه پنجم انقلاب‌اسلامی، عبور از بحران سوء‌مدیریت و بی‌تدبیری و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن را جشن بگیریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
با سلام . هنوز بطور کامل تفکر دولتی از ذهن مدیران وزارت بهداشت از بین نرفته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
کاش وزارت امور خارجه و هیات دولت و ما ها از بیرون بدنبال اجماع جهانی برای اقتصاد برای اقتصاد باشیم تا این حوزه را از سیاست زدگی نجات دهیم. قبل از این که دولت امریکا بیش از این اقتصاد را به سیاست آلوده تر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار