کد خبر: 945378
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان تأکید کرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم تدوین برنامه جامع آموزش خانواده در بحث فرزندپروری در این استان تأکید کرد.

جعفر جندقی با تأکید بر ضرورت فراگیری مهارت‌های زندگی در جامعه اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و آشنایی افراد با حقوق شهروندی امری ضروری بوده و باید در جامعه فراگیری مهارت‌های درست زندگی و رعایت حقوق متقابل افراد به یکدیگر مورد توجه و تأمل قرار گیرد.

وی بیان کرد: معضلات اجتماعی به دلایل مختلفی در جامعه ایجاد می‌شود که نسخه واحد برای رفع مشکلات، توجه به بحث فرزندپروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تدوین برنامه جامع آموزش خانواده در بحث فرزندپروری را ضروری دانست و یادآور شد: کشورهای توسعه‌یافته دنیا به رشد ضریب هوشی توجه جدی دارند که به این مسأله نیز باید توجه شود.

جندقی هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های متولی برای تسریع در پیشبرد اهداف این بخش را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و بر آن تأکید کرد.

وی توجه به مهارت‌های زندگی و احترام افراد به یکدیگر و فرهنگ‌سازی در این زمینه را امری مهم برشمرد و گفت: اگر این مهم به‌درستی در جامعه نهادینه و همچنین توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه سلامت فرهنگ‌سازی شود، زمینه سلامت آحاد جامعه فراهم خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جهت‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش را راهگشای سایر امور در استان دانست و بیان کرد: اصلاح در هر زمینه‌ای در استان باید از آموزش و پرورش شکل گیرد؛ چراکه به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

جندقی ضمن تأکید بر لزوم آگاهی جامعه از دغدغه‌مندی دانش‌آموزان، سلامت روح و روان آنان را یکی از اولویت مهم برشمرد و افزود: بحث سلامت اجتماعی و مهارت‌های زندگی باید از پایه‌های آغازین مدارس آغاز شده و آموزش‌های مهارت زندگی و شغلی در کنار تدریس به دانش‌آموزان ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار