کد خبر: 945374
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
مدیرکل دامپزشکی استان:
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از هشت و نیم میلیون دلار دام و فرآورده های دامی در 10 ماهه سال 97 از استان به خارج از کشور صادر شده است.

محمد سعیدی افزود: جوجه یک روزه، پر شترمرغ، پولت تخم‌گذار، تخم مرغ خوراکی، شترمرغ، کرک بز و داروهای دامپزشکی از جمله دام و فرآورده های دامی صادر شده به خارج از کشور است..
به گفته وی، کشور اروپایی مانند آلمان، انگلستان و ایتالیا، کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق، ترکمنستان و کشورهای جنوب شرق آسیا مقصد صادرات دام و فرآورده های دامی استان سمنان هستند.
وی ادامه داد: استان سمنان قبل از سال 1391 در صادرات دام و فرآورده های دامی نقشی نداشت، اما به برکت انقلاب و توجه رونق اقتصادی و خودکفایی بیش از 50 میلیون دلار صادرات در حوزه دامی و فرآورده های آن از سال 1391 تا کنون انجام شده است.
سعیدی اظهار داشت: ارزش دام و فرآورده های دامی صادراتی استان سمنان در سال گذشته 11 میلیون و 800 هزار دلار بود و پیش بینی می شود با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی تا پایان امسال ارزش فرآورده های صادراتی استان سمنان به میزان سال گذشته برسد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: خودکفایی و صادرات در تولید داروهای دامی از دستاوردهای انقلاب است و اکنون 40 درصد داروهای دامی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تامین می شود که مایه افتخار این استان است.
به گزارش ایرنا، دهه فجر امسال 10 طرح عمرانی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با 77 هزار و 500 میلیون ریال افتتاح شد که 113 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم و 40 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می کند.
150 واحد دامداری صنعتی و 511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر