کد خبر: 945373
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
رئیس علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تخفیف ۱۲ میلیارد ریالی به اتباع خارجی بستری شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی این استان خبر داد .

دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ بیماری چه بیماران ایرانی و چه بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی استان به دلیل نداشتن پول از خدمات درمانی محروم نشده است .

وی با بیان این‌که بیماران نیازمند به کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی معرفی می‌شوند ادامه داد: چنانچه بیماری از توان مالی لازم برای درمان بیماری خود برخوردار نباشد از طریق راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده روند درمان وی پیگیری می‌شود .

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با بیان این‌که در یک سال گذشته هیچ بیماری به دلیل نداشتن توان مالی از درمان محروم نشده خاطرنشان کرد: گاهی بیمارانی وجود داشتند که اقدام به دریافت دفترچه بیمه درمانی کردند لذا همزمان با پیگیری روند درمان آنها، پیگیری‌های لازم برای اخذ دفترچه آنها انجام و در مواردی نیز با اعطای تخفیف لازم و یا معرفی به دستگاه‌های حمایتی، بستر لازم برای بهره‌مندی آنها از راهکارهای قانونی فراهم شده است .

وی در خصوص وجود شایعاتی در خصوص افزایش احتمالی بیماری‌های تنفسی در این استان به دلیل توسعه برخی واحدهای صنعتی گفت: هیچ‌گونه تحقیق و یا گزارشی که گویای افزایش بیماری‌های ریوی و تنفسی و یا هر نوع اپیدمی در استان باشد دریافت نشده است .

دانایی با بیان این‌که بیماری‌های آلرژی و حساسیتی در همه دنیا رو به افزایش است و کشور ما نیز طبیعتاً متأثر از این تغییرات است، اضافه کرد: اصولاً هرچه بیماری‌های عفونی در منطقه‌ای کاهش یابد بیماری‌های حساسیتی و آلرژی‌ها و از جمله برخی بیماری‌های ریوی و خصوصاً آسم افزایش می‌یابند، لذا بخشی از این روند افزایشی به سیر این بیماری‌ها در دنیا و متعاقب آن در سطح کشور برمی‌گردد. البته مواردی مثل افزایش استرس‌ها و مسائل ژنتیکی نیز در این روند تأثیرگذار است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه اپیدمی بیماری خاصی و از جمله بیماری‌های تنفسی در استان سمنان گزارش نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر