کد خبر: 945357
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
در سایه توکل، احساس مسئولیت و عمل مردم و مسئولان به وظایف خود، پروردگار با لطف و عنایت خویش، راه را برای ملت ایران باز خواهد کرد

جوان آ‌نلاین: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح جمعه در ديدار فرماندهان و جمعي از كاركنان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش، بيعت شگفتي‌ساز همافران با امام خميني(ره) در ۱۹بهمن ۱۳۵۷ را تجسم شجاعت، اميد به پروردگار، نهراسيدن از دشمن و عمل به وظيفه برشمردند و تأكيد كردند: ۲۲بهمن امسال به ياري پروردگار و در پرتو همين عوامل تاريخ‌ساز به معناي واقعي كلمه دشمن‌شكن خواهد شد و با هوشياري ملت و حضور همه سلايق و ديدگاه‌ها، پرشكوه‌تر از سال‌هاي قبل خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، راهپيمايي ۲۲بهمن را از مسائل شگفتي‌ساز خواندند و افزودند: جشن سالانه انقلاب در كشورهايي كه انقلاب كرده‌اند به رژه نيروهاي مسلح در مقابل چند نفر تبديل شده است اما در ايران سرافراز، ۴۰سال است مردم در سراسر كشور به خيابان‌ها مي‌آيند و بر ادامه راه انقلاب تأكيد مي‌كنند كه اين مسئله، از معجزات شگفتي‌ساز انقلاب است و بايد با تمام قدرت ادامه يابد. ايشان حضور انبوهِ بي‌شمار ملت در راهپيمايي ۲۲بهمن را «دشمن‌شكن و مرعوب‌كننده آن»، «نشان‌دهنده حضور عمومي ملت در صحنه» و «تجلي عزم و وحدت ملي» برشمردند و خاطرنشان كردند: در جامعه اختلاف سليقه وجود دارد اما وقتي پاي انقلاب و نظام و ۲۲بهمن به ميان مي‌آيد، همه اختلاف‌ها رنگ مي‌بازد و همه در كنار هم به ميدان مي‌آيند.
ما كاري با ملت امريكا نداريم
رهبر انقلاب اسلامي رژيم امريكا را تجسم «شرارت، خشونت، بحران‌سازي و جنگ‌آفريني» خواندند و افزودند: مسئولان رژيم امريكا ضمن اهانت به ملت ايران مي‌گويند چرا «مرگ بر امريكا» مي‌گوييد، براي روشن شدن ذهن مقامات امريكايي تأكيد مي‌كنيم كه ما كاري به ملت امريكا نداريم و مرگ بر امريكا يعني مرگ بر حاكمان امريكا كه در اين دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» مي‌شود. ايشان افزودند: تا وقتي رژيم امريكا بر مبناي شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حركت مي‌كند، شعار مرگ بر امريكا از دهان ملت مقتدر ايران نخواهد افتاد.
اروپايي‌ها هم غيرقابل اعتمادند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان درباره پيشنهادهاي اروپايي‌ها افزودند: به مسئولان توصيه مي‌كنم به اينها هم اعتماد نكنند البته نمي‌گوييم با آنها مراوده نداشته باشيم بلكه با چشم بدبيني به اروپايي‌ها نگاه كنيد.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: درباره امريكا هم از چند سال قبل و در مذاكرات هسته‌اي، هم در جلسات خصوصي و هم در جلسات عمومي مكرر به مسئولان مي‌گفتم به امريكايي‌ها اعتمادي ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضاي آنها اعتماد نكنيد. اكنون نتيجه اين شده است مسئولاني كه آن روزها مذاكره مي‌كردند، خودشان مي‌گويند امريكا غيرقابل اعتماد است. بايد از اول اين را تشخيص مي‌دادند و بر اين مبنا حركت مي‌كردند. ايشان افزودند: همين اروپايي‌ها كه با وقاحت از ايران مطالبه حقوق بشري مي‌كنند در پاريس نيروهاي مسلح را به جان مردم مي‌اندازند و مردمشان را كور مي‌كنند اما در عين حال متكبرانه از ايران طلبكاري مي‌كنند در حالي كه بايد به آنها گفت شما اصلاً حقوق بشر را مي‌شناسيد؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: در جايگاه يك كشور مقتدر و توانا با همه دنيا به جز چند استثنا ارتباط داريم و خواهيم داشت اما بايد بدانيم با چه كساني داريم حرف مي‌زنيم و اقدامات فرانسوي‌ها، انگليسي‌ها و ديگران را در مقاطع مختلف از ياد نبريم.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان همراه شدن ارتش با ملت در جريان انقلاب اسلامي را يك نعمت بزرگ و نقش نيروي هوايي را در اين موضوع بسيار برجسته دانستند و گفتند: نيروي هوايي در پيروزي انقلاب اسلامي و مراحل مختلف بعد از آن، نقش‌آفرين بود كه ۱۹بهمن سال ۱۳۵۷ و بيعت جمعي از نيروي هوايي ارتش با امام راحل(ره)، اولين نقش‌آفريني و همانند خودِ انقلاب، شگفتي‌ساز و «رزق لا يحتَسب» بود. ايشان افزودند: ۱۹بهمن ۵۷، جلوه تسلط بر نفس، احساس وظيفه و احساس قدرت بود چراكه در آن رويداد جوانان از طاغوت نترسيدند و با غلبه بر ترس خود و اميدواري به خداوند، با شجاعت به ديدار امام آمدند كه امروز هم به همين ويژگي‌ها نياز داريم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: نقش نيروي هوايي در قضاياي شب ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷، افشاي كودتا در پايگاه شهيد نوژه همدان به وسيله يك افسر جوان نيروي هوايي، تشكيل جهاد خودكفايي به وسيله نيروي هوايي، اولين واكنش كوبنده در روزهاي آغاز جنگ تحميلي به وسيله جنگنده‌هاي نيروي هوايي و بمباران بسياري از پايگاه‌هاي عراق و نقش‌آفريني در طول دوران دفاع مقدس، آغاز ساخت هواپيماي جنگي و پشتيباني از مدافعان حرم از جمله اقدامات برجسته نيروي هوايي و جزو تاريخ و هويت اين نيرو است.
رهبر انقلاب اسلامي بر لزوم حفظ و تقويت اين هويت و انسان‌سازي و تربيت جواناني همچون شهيدان بابايي و ستاري و ديگر شهدا تأكيد و خاطرنشان كردند: تنها نيرويي كه توانست چنين شخصيت‌هاي برجسته‌اي را تربيت كند و استعداد دروني آنها را به فعليت برساند، انقلاب اسلامي و حركت عظيم ملت ايران است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به پايبندي ملت به «استقلال، عزت و سرافرازي حاصل از انقلاب اسلامي» افزودند: بنده از گرفتاري ها، گراني‌ها و ديگر مشكلات مطلع هستم اما به كشور نگاه خوشبينانه دارم چراكه مشاهده مي‌كنم ملت همچون يك قهرمان و يك شخصيت قوي در مقابل جبهه دشمن ايستاده است و مي‌داند چه مسير و اهدافي را بايد دنبال كند. ايشان تأكيد كردند: مردم گله‌مندي، ناراحتي و توقعاتي دارند اما هيچ مسئله‌اي هرگز موجب نشده و نمي‌شود كه ملت از پشتيباني همه جانبه از آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب و نظام رويگردان شود.
نااميد كردن كار دشمن و عناصر نفوذي است
رهبر انقلاب اسلامي ملت ايران را به كوهنوردي تشبيه كردند كه در ۴۰سال اخير بخش مهمي از راه و گردنه‌هاي پرپيچ و خم و خطرناك را رد كرده اما براي دستيابي به اهداف و بي‌اثر كردن تهديدها و توطئه ها، بايد بقيه راه را نيز طي كند و به قله برسد. رهبر انقلاب اسلامي همه مسئولان و آحاد مردم را به همت و كار و تلاش بي‌وقفه فراخواندند و افزودند: هركس در هر جا كه هست به وظايف خود عمل كند تا همه خانه‌هاي جدول عمومي وظايف ملت و مسئولان پر شود و شتاب حركت ايران عزيز به سمت اهداف بيشتر شود. ايشان دلهره افكندن و نااميد كردن را كار اصلي دشمن و عناصر نفوذي برشمردند و با استناد به آيات متعدد قرآني و رويدادهاي درس‌آموز صدر اسلام افزودند: منطق اسلام اين است كه از دشمن نهراسيد بلكه از انحراف از صراط مستقيم بترسيد و اگر درست عمل كنيد به ياري پروردگار حتماً پيروز خواهيد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انحراف از راه خدا و تسليم در مقابل دشمنان را موجب ذلت و بي‌پناهي ملت خواندند و خاطرنشان كردند: در آن صورت سرنوشت ايرانِ ما همچون دوران رژيم پهلوي يا كشورهايي همچون عربستان مي‌شود كه امريكا بر سرنوشت و منابع و منافعشان مسلط شده است. ايشان همچنين در توصيه‌اي درباره راهپيمايي ۲۲بهمن افزودند: ممكن است كساني به هر دليل و منطق و مبنايي، از فلان مسئول يا فلان آقا خوششان نيايد اما نبايد با شعار دادن بر ضد او، راهپيمايي را به مظهر اختلاف و درگيري تبديل كنند چراكه اين حركت پرشور ملي بايد همچنان با عظمت و وحدت ادامه يابد.
رهبر انقلاب اسلامي، فرداي كشور و جوانان و ملت را به مراتب بهتر از امروز خواندند و تأكيد كردند: در سايه توكل، احساس مسئوليت و عمل مردم و مسئولان به وظايف خود، پروردگار با لطف و عنايت خويش، راه را براي ملت ايران باز خواهد كرد. پيش از سخنان فرمانده كل قوا، امير سرتيپ نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ارتش با بيان گزارشي از دستاوردها و توانمندي‌هاي اين نيرو در حوزه‌هاي مختلف، گفت: كاركنان غيرتمند نيروی‌هوايي و قرارگاه پدافند هوايي با تمسك به سيره شهيدان و مدافعان حرم براي دفاع از عزت و مرزهاي ايران اسلامي آمادگي كامل دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار