کد خبر: 945349
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
یزدان مهر در ادامه از آغاز طرح بخشودگی جرایم بدهکاران صندوق رفاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان از این مطالبات باقی مانده که در طرح بخشودگی امیدواریم این مبلغ نیز وصول شود. علاوه بر آن، ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از مطالبات جاری داریم که این مبلغ نیز در این طرح وصول خواهد شد.

جوان‌آنلاین: مطالبات صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تا سه سال قبل ۴۴۴ ميليارد تومان بود كه حالا به کمتر از يک دهم رسيده است. رئيس اين صندوق هم از اجراي طرحي ويژه براي دريافت مابقي اين مطالبات طي روز‌هاي آينده خبر داد؛ طرحي كه هم به سود دانش‌آموختگان است و هم به سود صندوق رفاه دانشجويان.
در سال‌هاي اخير به صندوق رفاه دانشجويان توجه اساسي صورت گرفته است، به طوري که بيشترين رشد را در اعتبارات عمومي داشته است. يعني هر سال ۲۰درصد اعتبارات اين صندوق رشد داشته است. اين در حالي است که متوسط رشد ساير مجموعه‌هاي وزارت علوم ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده است.

تصميم‌گيري براي افزايش وام‌ها
رئيس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اينكه در سال ۹۴ آسيب‌شناسي وضعيت صندوق را داشتيم، گفت: آن زمان ۴۴۴ ميليارد تومان مطالبات مشکوک‌الوصول و صعب‌الوصول بود که با مصوبات هيئت امنا و تعامل با فارغ‌التحصيلان، ۴۰۴ ميليارد تومان آن را وصول کرديم و به چرخه درآمدزايي صندوق بازگردانديم.
موفقيتي که به گفته ذوالفقار يزدان‌مهر، از جمله نتايج آن، پوشش صددرصدي تسهيلات مورد تقاضا و علاوه بر آن، افزايش ۲۵ تا ۵۰ درصدي برخي وام‌هاي پرداختي بود؛ وام‌هايي که برخي‌شان افزايش نيافته‌اند و آن گونه که يزدان‌مهر خبر مي‌دهد، در نشست آتي هيئت امناي صندوق که قرار است هفته بعد برگزار شود، درباره افزايش‌شان تصميم‌گيري خواهد شد.


160 ميليارد ديگر هم وصول مي‌شود
يزدان مهر در ادامه از آغاز طرح بخشودگي جرايم بدهکاران صندوق رفاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ ميليارد تومان از اين مطالبات باقي مانده که در طرح بخشودگي اميدواريم اين مبلغ نيز وصول شود. علاوه بر آن، ۱۶۰ ميليارد تومان نيز از مطالبات جاري داريم که اين مبلغ نيز در اين طرح وصول خواهد شد.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان با تأکيد بر اينکه طرح ياد شده تا ۳۰ بهمن ادامه دارد، گفت: دانش‌آموختگاني که بتوانند کل مبلغ را پرداخت کنند، مشمول بخشودگي صددرصدي جرايم خواهند شد و علاوه بر اين، تدبير شده تا دانش‌آموختگاني هم که قسط‌هاي آنها به روز نيست، در صورت پرداخت معوقات مشمول بخشش۵۰ درصدي جرايم شوند.
مراجعه به پورتال تا 30 بهمن
مسئولان صندوق با تدبير بخشودگي جرايم اميدوارند موجب وصول باقيمانده مطالبات شوند و راه را براي پرداخت تسهيلات بيشتر و کامل‌تر مهيا کنند؛ تسهيلاتي که با توجه به شرايط اقتصادي حال حاضر کشور، احتمالاً بر تقاضا‌ها براي دريافت آنها افزوده شود. از اين رو همراهي دانشجويان بدهکار با اين صندوق، نقش مهمي در اجابت آنها ايفا مي‌کند؛ دانشجوياني كه مي‌توانند با مراجعه به پورتال صندوق رفاه از مزاياي طرح بخشودگي جرايم بهره‌مند شوند و به نوعي در حل مشکلات پيش روي دانشجويان فعلي سهيم شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار