کد خبر: 945296
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
با هشدار درباره آغاز دوباره درگیری در میانمار؛
گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار با هشدار درباره آغاز دوباره درگیری در آن کشور گفت: ظلم علیه مسلمانان روهینگیا باید هر چه سریعتر متوقف شود.

جوان آنلاین: به نقل از آناتولی، «یانگی لی» گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار با اعلام اینکه برخی شاهدان از تردُد سربازان در روستاها و مناطق جنگلی ایالت راخین در میانمار و همچنین تیراندازی در این مناطق خبر می‌ دهند، نسبت به آغاز دوباره درگیری ابراز نگرانی کرد.

گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در میانمار با بیان اینکه شکاف‌ های عمیق قومی-نژادی و دینی در سراسر میانمار وجود دارد گفت: اقلیت‌های قومی با افراطی‌ گری و تبعیض مواجه هستند. موضوع مسلمانان ایالت راخین نیز از مرزهای منطقه‌ ای عبور کرده و بُعد بین‌المللی به خود گرفته است.

«یانگی لی» ادامه داد: معتقد هستم که جامعه جهانی باید به مسئولیت خود به دلیل عملکرد ناکافی در موضوع راخین پی ببرد. ظلم علیه مسلمانان راخینی باید هر چه سریعتر متوقف شود.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی حملات خود به ایالت راخین را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی روهینگیائی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌ اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌ اند. سازمان ملل متحد و تشکیلات بین‌ المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف کرده اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار